گروه تجسمی هنرآنلاین: مریم منصوری درباره نمایشگاه جدید خود گفت: ارتباط با بیننده و بیان ذهنیات و احساسات درونی نقاش به هر وسیله‌ای و با هر مواد و متریالی از اساسی‌ترین اهداف من است. با رنگ‌های فرازمینی که شاید در دنیای واقعی و در فضای پیرامون این رنگ‌ها با این خلوص وجود نداشته باشند، سعی برآن دارم که انسان را از فضای زمینی خارج کنم و ذهن بیننده را در یک فضای سورئال معنوی گردش دهم. فضایی که هیچ کس نمی‌داند آیا وجود دارد و یا شاید بتوانیم با ذهن خلاقمان آنرا به وجود بیاوریم و لذت ببریم. زیبایی بصری در قالب‌های هنری برایم بسیار مهم است، مخاطب من تنها مخاطبان خاص نیستند. هنر باید در خدمت و برای همه اقشار جامعه باشد، بنابراین زیبایی بصری با مواد مختلف در قالب‌ها و تفاسیر هنری به کار گرفته شده است.

منصوری ادامه داد: آثار نمایشگاه بازگشت به چند دسته تقسیم می‌شوند. یک دسته از آثار هستند که فضای سورئال با ا‌ِلِمان‌های ایرانی و برگرفته از باغ‌های ایرانی و البته با رویکرد مدرن دارند. رنگ‌ها اغلب رنگ‌های سنتی ایرانی هستند. ولی در کنار رنگ‌های دنیای مدرنیته، سمبل‌ها همه در کار‌ها تکرار شده‌اند. رنگ‌های خنثی در کنار رنگ‌های خالص قرار گرفته‌اند تا خلوص فضا بیشتر به چشم آید.

منصوری افزود: دسته دوم آثار فوتو رزین هستند که این آثار برروی بستری از بوم است با یک طرح از پیش تعیین شده که موضوع اصلی اثر است و بعد بر روی آن با رزین و مواد دیگر اعم از مواد طبیعی و مصنوعی منظور و ذهنیت هنرمند بیان شده است. در این آثار تکنولوژی دیجیتال و هنر کالیگرافی و ترکیب مواد و نقاشی همه باهم تلفیق شده‌اند و آثار دیجیتال آرت مفهومی به وجود آمده است. دسته سوم آثارم انتزاعی و بیشتر برای تخلیه ذهنی و روحی با رنگ‌های زنده و بافت، دارای جنبه دکوراتیو و مدرن هستند.

مریم منصوری افزود: چندین سال در خارج از ایران مشغول آموزش و یادگیری هنر نقاشی بودم و بعد از وقفه کوتاه بعد از پاندمی کرونا، تصمیم گرفتم به عرصه امورش هنر ایران زمین بازگردم. و نام بازگشت را نیز بخاطر همین موضوع برای نمایشگاهم انتخاب کردم. در این نمایشگاه سعی من بر این بوده که به مخاطبان خود نشان بدهم که از هر ماده تأثیر‌گذاری می‌توان بر هر سطح تأثیر‌پذیر، یک اثر هنری پدید آورد. همه سعی من این است که هنر در یک کلیشه و با یک سری قوانین کلیشه‌ای محاصره نشود، باید دست هنرمند باز باشد تا بتواند بهترین تأثیر را بر روی مخاطب خود بگذارد.

مریم منصوری هنرمند متولد ۱۳۵۶در تهران است که از سال ۱۳۷۸ نقاشی را در محضر اساتیدی همچون مصطفی حسینی، داریوش حسینی، محمد خلیلی، واهیک وارطانیان و دیگر اساتید آموزش دید. او در سبک‌های مختلف مانند رئالیسم، هایپر رئال، آبستره و... کار می‌کند و فعالیت نمایشگاهی خود را از سال ۱۳۸۱ از نمایشگاه گروهی گلبرگ شروع کرد و تا کنون بیش از ده نمایشگاه انفرادی و گروهی در تهران، ترکیه، ارمنستان، سوئد و... برگزار کرده است.

نمایشگاه بازگشت روز جمعه بیستم خرداد ۱۴۰۱ از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۰ در نگارخانه احسان افتتاح می‌شود و تا ۲۵ خرداد پذیرای بازدیدکنندگان است. علاقمندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه هر روز از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۰ به نگارخانه احسان در تهران، خیابان آجودانیه، خیابان ۱۴ شرقی، شماره ۲۲ مراجعه کنند.