به گزارش هنرآنلاین، مراسم تکریم علی فروزان‌فر و معارفه مصطفی مومنی‌راد به‌عنوان مدیر مرکز معماری اسلامی حوزه هنری صبح چهارشنبه ۱۱ خرداد با حضور رئیس حوزه هنری در سالن مهر برگزار شد.

معلمی: مرکز معماری حوزه نیازمند طراحی جدید و برنامه‌ریزی نوین است

مجدالدین معلمی معاون هنری حوزه هنری در ابتدای این مراسم با تاکید بر اینکه مرکز معماری سوره بعد از حدود ۱۰ سال باید شرایط جدید را طی کند، گفت: شرایط جدید این مرکز باید منجر به یک نوزایی در دل برنامه‌ها شود. با وجود اینکه این روزها از واژه ققنوس زیاد استفاده می‌شود بااین‌حال می‌خواهم بگویم مرکز معماری باید ققنوس‌وار با یک طراحی جدید و برنامه‌ریزی نوین، طراحی کنیم تا به‌عنوان یک مرکز علمی در دل حوزه هنری فعالیت کند.

معاون هنری حوزه هنری تصریح کرد: به‌ دلیل مسئولیت جدید جناب فروزانفر مرکز معماری طی یک سال گذشته آن‌گونه که لازم بود حمایت نشده است اما با صحبت‌هایی که با مصطفی مومنی‌راد داشتیم ایشان را فردی خلاق، خوش‌فکر، متدین و انقلابی دیدیم که انشالله در این مسیر موفق خواهند بود.

معلمی در ادامه از زحمات مهندس فروزانفر تشکر کرد و افزود: فروزانفر در دوره مسئولیت مجاهدانه کار کردند که باید از ایشان تشکر کنیم. امروز دامنه ارتباطات مرکز معماری وسیع شده است که سرمایه بزرگی برای این مرکز است.

فروزانفر: مرکز معماری حوزه هنری نشانه فرهیختگی این مرکز است

در ادامه، علی فروزان‌فر مدیر حوزه هنری استان تهران با تاکید بر اینکه حوزه هنری مجموعه پربرکت و ارزشمندی است، گفت: خارج از بضاعت‌های فرهنگی و سابقه ارزشمند حوزه هنری، توجه به موضوع معماری و تشکیل دفتر تخصصی معماری یکی از نشانه‌های فرهیختگی در این مرکز است که نگاه تمدنی است.

وی با تاکید بر اینکه خاک حوزه هنری گیراست، افزود: شش سال و هشت روز از فعالیت من در حوزه هنری می‌گذرد؛ به‌قدری علاقه‌مند به فعالیت در حوزه هنری شدم که دفتر شخصی‌ام با درآمد بالا را تعطیل کردم و تمام وقتم را صرف فعالیت در حوزه کردم.

مدیر حوزه هنری استان تهران بیان کرد: دوره مدیریت جدید حوزه هنری فرصتی ویژه برای تحول مرکز معماری حوزه هنری است و چالش دفتر معماری اسلامی بیرون بودن دفتر آن از ساختمان اصلی حوزه هنری است که باعث ناشناخته شدن بچه‌های این مرکز است.

فروزانفر درباره مدیر جدید مرکز معماری حوزه هنری گفت: مصطفی مومنی‌راد کسی است که خودشان متخصص و خلاق است و کار جدی مبنایی و معمارانه و پژوهشی می‌کنند که در کنار تخصص، متعهد هستند.

مومنی‌راد: معماری به کالای لوکس برای قشر خاص تبدیل شده است

مصطفی مومنی‌راد مدیر جدید مرکز معماری اسلامی گفت: خدا را شاکرم این توفیق را به من داد تا در حوزه هنری حاضر باشم و خدمت کنم. ما در این سالیانی که از انقلاب گذشته، متأسفانه توجه در شأن معماری نشده است و اکثراً در حاشیه مسائل دیگری چون اقتصادی قرار می‌گرفته و قواعد اقتصادی تصمیم گیرنده بوده است و همین موضوع، باعث شده درک وسیعی در این حوزه صورت نگیرد.

وی عملکرد معماری را در حل مشکلات کشور مؤثر دانست و افزود: مشکلات اقتصادی موجب شده است معماری به یک کالای لوکس برای قشر خاصی تبدیل شود که باید مرکز معماری اسلامی بستری برای بازگشت جامعه نخبگانی به حل مشکلات مردم باشد تا معماری به جایگاه اصلی خودش برسد.

مؤمنی راد در پایان ابراز امیدواری کرد که قدم‌های مثبتی در ادامه مسیر این مرکز برداشته شود تا بتوانیم قدمی برای معماری در شأن انقلاب اسلامی برداریم.

در پایان مراسم، حکم مدیریت مرکز معماری اسلامی حوزه هنری توسط محمدمهدی دادمان به مصطفی مؤمنی راد اعطا شد.