به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی انجمن هنرهای نمایشی استان تهران، نیما بیگلریان کارشناس- مسئول تئاتر حوزه هنری استان تهران و دبیر بخش نمایش یادواره هنری «قیام عشاق» گفت: این یادواره با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان تهران طی روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه در حرم مطهر امام خمینی (ره) و امامزاده جعفر شهرستان پیشوای ورامین که آغازگر قیام امام (ره) بود، برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: از آنجا که هنر بهترین و بزرگترین رسانه است یادواره هنری «قیام عشاق» با هدف معرفی اندیشه های حضرت امام (ره) به مخاطب برنامه ریزی شد و تصمیم گرفتیم در روز ارتحال امام خمینی (ره) برنامه فرهنگی تحت عنوان «قیام عشاق» را در بخش‌هایی چون تئاتر خیابانی برگزار کنیم.

دبیر بخش نمایش یادواره هنری «قیام عشاق» بیان کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده، قرار است ۶ اثر نمایشی در حرم امام خمینی (ره) و حرم امامزاده جعفر شهرستان پیشوا به اجرا در آید.

وی افزود: بر اساس جدول اجراها نمایش «به رنگ پرچم» به نمایندگی پویا امامی، نمایش «سردار انقلاب» به نمایندگی اکبر قهرمانی، نمایش «آخرین خبر» به نمایندگی مهدی روزبهانی، نمایش «ما چند تن بودیم» به نمایندگی احسان فلاحیان ۱۴ خرداد ماه از ساعت ۹ تا ۱۲ در حرم مطهر امام خمینی (ره) اجرا شود.

همچنین مجلس شبیه خوانی قیام ۱۵ خرداد به نمایندگی رضا فراهانی در ۱۴ خرداد ماه ساعت ۲۰ تا ۲۱ و در ۱۵ خرداد ماه از ساعت ۱۸ تا ۱۹ در حرم امامزاده جعفر شهرستان پیشوا ورامین اجرا می‌شود.

بیگلریان در پایان یادآور شد: از دیگر آثار یادواره «قیام عشاق» اجرای نمایش «ایستاده‌ایم» به نمایندگی امیر بدلی است که ۱۴ خرداد ماه از ساعت ۲۰ تا ۲۱ در گلزار شهدای گمنام شهرستان پیشوا و ۱۵ خرداد ماه از ساعت ۱۸ تا ۱۹ در حرم مطهر امام زاده جعفر شهرستان پیشوا ورامین به اجرا در می‌آید.