به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط‌عمومی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، در دیدار امیر مشهدی عباس با دکتر فاطمه فخری بر حمایت‌های مادی و معنوی از گروه‌های نمایشی شرکت کننده در بخش فراگیر که شامل هنرمندانی با توانایی های خاص است، تأکید شد.

رئیس گروه هنر سازمان بهزیستی کشور نیز ضمن حمایت از برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، حضور هنرمندان با توانایی های خاص را در این رویداد مغتنم شمرد و از این بخش استقبال کرد.

 در این جلسه دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، خواستار حمایت و رسیدگی کیفی به شرایط این هنرمندان در جشنواره شد. بر همین مبنا، و طی هماهنگی‌هایی که با بهزیستی استان همدان انجام گرفت، قول‌هایی مبنی بر حمایت از این هنرمندان در بخش اسکان، پذیرایی و سایر موارد از سوی مسئولان سازمان بهزیستی ارائه شد.

بر اساس گفتگوهایی انجام شده، مشارکت بخش بهزیستی در سایر قسمت‌های جشنواره نیز، برنامه‌ریزی شد و در پایان نیز از مدیران این مجموعه برای حضور در جشنواره دعوت به عمل آمد.

بر اساس این گزارش، در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، برای نخستین بار، 5گروه از هنرمندان فراگیر  هستند، در قالب گروه‌های نمایشی حضور دارند.

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، با هدف تقویت مهارت، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، از اول تا ششم تیرماه سال ۱۴۰۱ به دبیری امیر مشهدی عباس و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنرهای نمایشی ایران و دیگر سازمان‌ها و نهادهای استان همدان، با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

مشروح اخبار بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان را می‌توانید از سایت جشنواره به نشانی https://icy.theater.ir/fa/ دنبال کنید.