به گزارش هنرآنلاین، فصل سوم مجموعه مستند علمی «هستند کسانی که…» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محسن غلام‌زاده و تولید جدید شبکه مستند سیما آماده نمایش شد. محسن غلام‌زاده کارگردان «هستند کسانی که ....» گفت: این مجموعه مستند طی دو فصل پیشین و در ۲۶ قسمت به معرفی نخبگان حوزه‌‌های متنوع علوم می‌پرداخت و مخاطبان را با فعالیت‌های نوآورانه، خلاق و کاربردی علمی و صنعتی در کشورمان آشنا می‌کرد. با توجه به استقبال از این مجموعه و رویکرد شبکه مستند برای به تصویر کشیدن پیشرفت‌های علمی کشور، ساخت فصل جدید آن در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: فصل جدید مستند «هستند کسانی که … » با همان دقت ۲ فصل پیش در گزینش سوژه‌ها کوشش دارد ضمن معرفی و تبیین بسترهای علمی و پژوهشی کشور، تلاش نخبگان نوآور و سخت‌کوشی آنها برای رسیدن به ابداع، اختراع و محصولی کارآمد در رفع نیازهای بخش‌های متنوع کشور را به تصویر بکشد.

غلام‌زاده تاکید کرد: در این فصل از مجموعه به معرفی ۶ پروژه بزرگ‌ و ملی از پژوهشگران سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران پرداختیم، معرفی پروژه‌های ارزشمند علمی در چند مجموعه دانش بنیان در پارک علم و فناوری پردیس و فعالیت‌های علمی پژوهشگرانی از دانشگاه تهران، شهید بهشتی و فردوسی مشهد از جمله همین پروژه‌هاست که بسیاری از آنها برای نخستین بار از شبکه مستند سیما به نمایش در می‌آید. 

تهیه‌کننده و کارگردان مجموعه مستند «هستند کسانی که ...» درباره شیوه روایت در این مجموعه گفت: با بهرمندی از تصاویر رئال و انیمیشن و تنوع بالای فضای دیداری به آشکارسازی زوایای گوناگون پروژه‌های علمی می‌پردازیم. 

 مجموعه مستند علمی « هستند کسانی که … »  در ۱۳ قسمت ۲۶ دقیقه‌ای از  ۱۷ خرداد جمعه‌ها ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.