به گزارش هنرآنلاین، سپهر مومنی ایردموسی کارگردان انیمیشن ۵:۳۰ دقیقه‌ای «سلاخی»، محصول مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی که برای حضور در دوازدهمین جشنواره پویانمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انتخاب شده است، درباره این انیمیشن گفت: داستان «سلاخی» درباره زن و شوهر میانسالی است که در منزل خود مشغول تماشای تلویزیون هستند، آن‌ها بر سر برنامه تلویزیون شروع به دعوا می‌کنند، به تدریج دعوای‌شان بزرگ‌تر شده و تبدیل به جنگی تمام عیار می‌شود که تمام شهر را در برمی‌گیرد.

او درباره هدف خود از ساخت این انیمیشن گفت: در وهله اول می‌خواستم فیلم تجربه تماشای کاری اکشن و اغراق شده را به مخاطب نشان دهد تا بتواند از آن لذت ببرد و سرگرم شود. از طرف دیگر می‌خواستم نمایشی از جایگاه سیستم‌های دیکتاتوری و بی‌اهمیت بودن جان انسان‌ها در برابر این سیستم‌ها را به تصویر بکشم.

این کارگردان در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره جایگاه انیمیشن ایران بیان کرد: انیمیشن ایران در مستقل شدن به خوبی پیش میرود یعنی اکثر کارهای مستقل و کوتاه انیمیشن، برخلاف بخش تکنیکی که جای کار دارد، داستان‌های خوبی دارند. از طرف دیگر ما در بخش صنعتی جایگاهی در دنیا نداریم، عموما در ایران کار انیمیشن توجیه اقتصادی ندارد و بسیاری از همکاران ما برای کسب درآمد وارد حوزه‌های دیگر مثل تبلیغات یا بازی می‌شوند یا با کشورهای خارجی کار می‌کنند تا درآمد دلاری داشته باشند، تا وقتی تولید انیمیشن حالت انحصاری دولتی و غیر رقابتی داشته باشد نمی‌توانیم توقع صنعتی شدن آن را داشته باشیم.

مومنی ایرد موسی درباره نقش مرکز گسترش در جایگاه انیمیشن ایرانی گفت: مرکز گسترش به‌خصوص در کارهای کوتاه دانشجویی بسیار حامی بوده و از معدود مراکزی است که چنین امکاناتی را برای دانشجویان فراهم می‌کند. قطعا اگر حمایت آن وجود نداشت بسیاری از کارهای دانشجویانی که الان در جشنواره‌ها حضور دارند، یا ساخته و یا دیده نمی‌شدند.

او در پایان درباره جشنواره پویانمایی کانون تصریح کرد: جشنواره پویانمایی کانون، یکی از هیجان‌انگیز‌ترین و بهترین اتفاق‌های انیمیشن ایران است. خوشحالم که این دوره، ویروس کرونا باعث تعطیلی جشنواره نشد. این جشنواره فضای خوبی برای دیده شدن و شناخته شدن افراد تازه‌کار و استعداهای انیمیشن ایران است.