گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: حامد حسینی‌پناه‌کرمانی نویسنده و منتقد ادبی، با این توضیح که جلد دوم مجموعه پژوهشی «دال داستان کرمان» توسط بنیاد ایران‌شناسی و مرکز کرمان‌شناسی منتشر شده به هنرآنلاین گفت: در این مجلد به معرفی و بررسی آثار داستانی هنرمندان داستان‌نویس، منصور علیمرادی، مرجان عالیشاهی، مهدی بهرامی، محمدرضا ذوالعلی، زهرا میمندی‌پاریزی، سعید کوشش، لیلا راهدار و محسن علومی پرداختم. برخی کتاب‌های این نویسندگان یا اصلا وجود خارجی ندارند و یا دیگر تجدید چاپ نمی‌شوند.

او با بیان این که جلد نخست مجموعه به معرفی سه داستان‌نویس صاحب‌سبک بلقیس سلیمانی، رضا زنگی‌آبادی و علی اکبرکرمانی‌نژاد اختصاص داشت که سال گذشته نشر یافت، افزود: شیوه‌ نگاه به آثار هر نویسنده داستان‌نویس در این مجموعه پژوهشی بهره‌گیری از شیوه‌ مدرن «مرور و بررسی» Review and Investigation است که معرفی، نقد و پرداختن به‌نقاط قوت و ضعف یک اثر را در دل خود جای داده است. نقد یک منتقد و تحلیل و موشکافی از یک اثر به‌ویژه در حوزه‌ ادبیات داستانی می‌تواند بر شناخت و بازخوانی یک اثر تاثیر گذاشته و نگاه را به سمت آن کتاب و نیز معرفی نویسنده معطوف کند.

حسینی‌پناه‌کرمانی با این توضیح که نام‌های آشنایی که در دو جلد اول به آن‌ها پرداخته شده برای علاقه‌مندان هنر و ادبیات آشنا هستند، ادامه‌داد: آثار متعدد بلقیس سلیمانی که برای او جایزه مهرگان ادب را به‌ارمغان آورد یا منصور علیمرادی که «اوراد نیمروز» کتاب سال جمهوری اسلامی شد. محمدرضا ذوالعلی و مهدی بهرامی نیز به‌خاطر کتاب‌های «بولوار پارادیس» و «هشت پیانیست» برنده کتاب سال استان کرمان شدند و طی سال‌های گذشته منتخبان مراحل پایانی جشنواره مهرگان ادب بودند.

او با بیان این که جلد سوم مجموعه «دال داستان کرمان» تا پایان سال جاری روانه‌ بازار کتاب می‌شود، تصریح‌کرد: در جلد سوم به بررسی آثار داستانی محمد شریفی‌نعمت‌آباد، مهدی محبی‌کرمانی، محمدعلی مسعودی، سهراب براهام و مهدی ایرانمنش‌پورکرمانی پرداخته شده است.

از این نویسنده که مدیرمسئول نشریه‌ فرهنگی هنری «عصر کرمان» نیز هست، مجموعه داستان «سیلی» منتشر شده و رمان‌های «بی‌کَسان» و «شهر شیشه‌ای» در دست انتشار است.