به گزارش هنرآنلاین، کارگاه تخصصی نمایشنامه‌نویسی عروسکی «جادو و خیال در افسانه‌های ایرانی (با نگاهی به قصه چهل‌گیس و حسن‌کچل)» از نیمه‌ خرداد ۱۴۰۱ به صورت مجازی برگزار خواهد شد و مدرس این کارگاه روزبه حسینی، نمایشنامه‌نویس و دراماتورژ است.

 این کارگاه ۳۰ ساعت آموزش مجازی به صورت فردی و گروهی است که بر مبنای فنون تبدیل افسانه‌های ایرانی به نمایش عروسکی شکل خواهد گرفت و در نهایت قصه‌ حسن‌کچل و چهل‌گیس به عنوان موضوع مشترک تبدیل به نمایش عروسکی خواهد شد.

مهلت ثبت نام در این کارگاه پس از تمدید، دهم و زمان آغاز کارگاه، پانزدهم خردادماه خواهد بود. ثبت‌نام در این کارگاه برای اعضای خانه تئاتر با ۳۰ درصد تخفیف انجام می‌گیرد.

روزبه حسینی از اواسط دهه‌ هفتاد تاکنون، در نگارش، نقد، طراحی نمایش‌های عروسکی بسیاری نقش داشته است و پیش از این، به قلم این نویسنده، کارگردان و مدرس تئاتر، کتاب دو جلدی «وقتی عروسک‌ها ساکت اند» که گفتارهایی پیرامون تئاتر عروسکی به همراه هشت نمایشنامه عروسکی است، توسط انتشارات افراز منتشر شده است.

 در پایان دوره، اثر برگزیده توسط انجمن نمایشگران عروسکی‌ به چاپ می‌رسد. علاقمندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر، شرایط و نحوه‌ ثبت‌نام، با شماره‌ 09126958074  تماس بگیرند.