به گزارش هنرآنلاین، سهرابی در این پیام خطاب به جامعه هنری آورده است: «کُلُّ مَنْ عَلَیْهَا فَانٍ وَیَبْقَى‌ وَجْهُ رَبِّکَ ذُو الْجَلاَلِ وَالْإِکْرَامِ‌»

فقدان بانوی فقید، شجاع و هنرمند، سرکار خانم مریم کاظم‌زاده را به خانواده محترم‌ایشان و جامعه هنری تسلیت عرض می‌کنم. جای این بانوی شجاع و هنرمند در عرصه هنر چه خالی است. از خداوند منان برای جامعه هنری، دانشگاهی و به خصوص خانواده محترم‌ایشان صبر جمیل خواستارم. ‌ایشان نخستین بانوی عکاس دوران دفاع مقدس بودند که در مهر ماه ۱۳۵۹ در همان روز‌های آغازین وارد عرصه و میدان جنگ تحمیلی شدند و تصاویر به یاد ماندنی از شجاعت‌ها و رشادت‌های رزمندگان و فرماندهان را به تصویر کشیدند. حضور خانم کاظم‌زاده در کردستان و همراهی با شهید مصطفی چمران، عکس‌های زیادی از آن دوران به یادگار گذاشته است.

سهرابی ادامه داد: وظیفه خود می‌دانم برای آشنایی نسل جوان با پیشینه این بانوی درگذشته و همسر شهید‌شان به رشادت‌های این دو بزرگوار که در کلام و قلم نگنجد اشاره‌ای داشته باشم؛ بانو مریم کاظم‌زاده همسر شهید علی‌اصغر وصالی طهرانی‌فرد بود که همسر‌ایشان نیز رشادت‌های بسیاری را در جبهه حق علیه باطل به ویژه در جریان غائله کردستان و پاوه با لبیک به فرمان امام راحل و عظیم الشان، به منصه ظهور رساند. وی با گردان تحت امرش در سخت‌ترین جبهه‌های غرب کشور، خوش درخشید و جمع قابل‌توجهی از آنان نیز به درجه رفیع شهادت نائل گشتند. نیرو‌های تحت‌امر علی‌اصغر وصالی به دلیل بستن دستمال سرخ بر گردن‌هایشان به«گروه دستمال سرخ‌ها» شهرت یافتند. روز تاسوعای سال ۱۳۵۹ عملیاتی برای روز عاشورا تدارک دیده شد و در همان روز علی‌اصغر در تنگه حاجیان از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و بر اثر همین جراحت به شهادت رسیدند. و در همین راستا همسر این شهید بزرگوار، بخش‌هایی ماندگار از این رشادت‌ها را در مدیوم عکس جاودانه و به عنوان اسناد تاریخی برای همیشه ماندگار ساخت.

باشد که روح این دو عزیز، قرین رحمت الهی گردیده و با اولیای الهی محشور و مأنوس شوند.

همچنین در پی درگذشت پسر جوان استاد عارف براتی، هنرمند فرهیخته و معاون اجرایی ‌انجمن خوشنویسان ایران، مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تسلیت و ابراز تاثر عمیق از این حادثه تلخ، پیامی خطاب به این استاد بزرگوار منتشر کرده است.

متن کامل عبدالرضا سهرابی بدین شرح است:

به نام خداوند حیّ متعال 

انا لله و انا الیه راجعون، غم وارده به حدی بزرگ است که در کلام نگنجد ،ما از آن خداییم و به سوی او باز می‌گردیم. باشد که در این راه از امتحانات الهی سربلند بیرون آییم و در مقابل سختی‌های وارده چون کوه استوار بمانیم. درگذشت فرزند دلبندتان که غمی بزرگ و جانکاه است را تسلیت می‌گویم؛ از خداوند منان برای آن مرحوم آمرزش و غفران الهی و برای حضرتعالی و خانواده گران‌قدر‌تان صبر جمیل و بردباری مسئلت دارم.