گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: محمود برآبادی نویسنده کودک و نوجوان، درباره کتاب‌هایی که در دست چاپ و نشر دارد به هنرآنلاین گفت: داستانی تصویری درباره دهخدا نوشته‌ام که تحت مجموعه‌ای با رویکرد شخصیت‌های تاثیرگذار در تاریخ معاصر توسط انتشارات شهرقلم منتشر می‌شود. این داستان در مرحله آماده‌سازی تصویر است. همچنین انتشارات گهگاه کتاب «مریم میرزاخانی» را نشر می‌دهد. این اثر نیز از مجموعه ۸ جلدی است که با توجه به شخصیت‌های برجسته ایرانی و بسیار شاخص منتشر می‌شود. در این داستان، زنده‌یاد میرزاخانی در قالب داستان به مخاطب معرفی شده است.

او که رمان نوجوان «شازده الکی» را برای چاپ به انتشارات مدرسه سپرده، ادامه‌داد: این داستان فانتزی تاریخی در دوره قاجار رخ می‌دهد و حدود ۱۱۰ صفحه است. دانش‌آموزی در موزه به دوره قاجار برمی‌گردد که همزمان با ترور ناصرالدین شاه و اتفاقاتی دیگر است. در همین انتشارات اثر داستانی کودک با عنوان «سنجاب یادم رفت» در مرحله تصویرسازی است که سه داستان درباره خرگوشی فراموش‌کار است.

برآبادی با این توضیح که رمان کودک «محله خرگوش‌ها» در انتشارات سروش در مرحله تصویرگری است، افزود: کتاب درباره خرگوش‌های سفیدی است که در یک جزیره کوچک زندگی می‌کنند. آن‌ها زندگی آرامی دارند اما هر بار اتفاق‌هایی مانند حمله راسو، زورگویی خرگوش، بالا آمدن آب دریا، کم شدن علف و غذا در جزیره و مشکلات دیگری این آرامش را بر هم می‌زند. خرگوش دم‌سیاه شخصیت اصلی داستان با راهنمای لاک‌پشت پیر، کلاغ گردن بور و چند خرگوش دیگر این مشکلات را از سر راه برمی‌دارند.

او از چاپ کتاب «پاهای گنده خرطوم دراز» توسط انتشارات شهرقلم خبر داد و گفت: تصویرگری کتاب توسط افسانه صانعی انجام شده و داستان چند حیوان است که با هم بازی می‌کنند. کتاب «عجایب‌نامه» که بازنویسی از کتاب «عجایب نامه» تالیف محمدبن محمود همدانی نویسنده قرن ۶ هجری است نیز توسط انتشارات مهرک چاپ شد. از این اثر ۷۰۰ صفحه‌ای ۲۰ داستان را انتخاب و بازنویسی کرده‌ام.

برآبادی همچنین کتاب پژوهشی با عنوان «حمل و نقل در ایران» از مجموعه (از ایران چه می‌دانیم؟) در حدود ۱۱۰ صفحه را در دفتر پژوهش‌های فرهنگی در دست انتشار دارد.