گروه تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه آثار نویسا صیادیان با عنوان «باغ محصور» در گالری شریف برگزار شد. صیادیان در گفت و گو با هنرآنلاین با بیان اینکه ۱۶ اثر با تکنیک رنگ روغن روی مقوا در این مجموعه به نمایش درآمده گفت: شیوه کاری من مونتاژ است و از یک اتفاق شروع شد. من از کودکی با طبیعت و جنگل رابطه زیادی داشتم و دو سال پیش رویایی داشتم که سعی کردم کار‌هایم را بیشتر به آن رویا نزدیک کنم. با برش دادن نقاشی و مونتاژ آن می‌خواستم حس و حال خود را به آن رویا نزدیک کنم، زیرا آدم‌ها معمولاً رویای خود را کامل به یاد نمی‌آورند بلکه بعد از بیداری سعی می‌کنند قطعات مختلف را کنار هم قرار دهند تا آن رویا شکل بگیرد. من هم ابتدا یک نقاشی کامل می‌کشیدم و بعد آن را می‌بریدم و تخریب می‌کردم و از دل تخریب، یک ساختار کامل و بدون نظم در می‌آوردم.

صیادیان ادامه داد: کار‌هایی که پس از مونتاژ شکل می‌گرفت تفاوت زیادی با تصویر اصلی داشت. یک تصویر کامل از طبیعت را تخریب کرده و در ذهنم چیز‌هایی را حذف و اضافه می‌کردم و آنچه خودم می‌خواستم را ساختم. تصویر‌های اولیه واقع‌گرایانه و منطبق با طبیعت بود اما بعد از اینکه دچار تخریب و استحاله می‌شد به آثار انتزاعی و سورئال تبدیل می‌شد. بعضی از این مناظر را بر اساس رویا‌هایی که دیده و در ذهنم مانده بود و بعضی را بر اساس فضا‌هایی که رفته بودم و با حس و حال آن‌ها آشنا بودم، می‌کشیدم.

او با بیان اینکه آثارش حس باغ گمشده یا باغ دست نخورده‌ای را دارد که انسان هنوز به آن وارد نشده است، درباره مدل مونتاژ کردن گفت: از ابتدا برش‌های عمودی را انجام دادم اما پس از مدتی مدل‌های دیگر را هم آزمودم و برش‌های افقی یا نامنظم را امتحان کردم. در نهایت متوجه شدم با تقسیم‌های مساوی عمودی بیشتر ارتباط می‌گیرم.

صیادیان افزود: نقاشی‌ها را ابتدا روی مقوا انجام داده و پس از برش روی مقوای ماکت چسبانده‌ام. من در سال‌های گذشته نقاشی را کاملاً به صورت آکادمیک کار می‌کردم اما در سال‌های اخیر بازی با متریال را آغاز کردم و متوجه شدم با این شیوه ارتباط بیشتری می‌گیرم. شیوه معمول دیگر مرا راضی نمی‌کرد و می‌خواستم کار‌های متفاوتی انجام دهم. آثار این مجموعه با استفاده از رنگ روغن رقیق شکل گرفته‌اند و کارم از ساختار کلاسیک آمده و با مونتاژ به فضای سورئالیستی نزدیک شده است.