گروه تئاتر هنرآنلاین: نمایش «سیمای شنبه‌ها» برداشتی آزاد از نمایشنامه «یرما» نوشته فدریکو گارسیا لورکا با ترجمه یدالله رویایی، نوشته احسان فکا و علی ‌نجفی و کار علی ‌نجفی از 20 اردیبهشت ساعت 19 در تماشاخانه خاتون روی صحنه است و بازیگران این نمایش نگین بخشی‌پور، بابک ‌جدی، مریم جلیلی، ملیحه جهانشاهی، مجید چیت‌سازی، آرزو خداکرمی، سارا غفاری و میثم ‌محمدی هستند.

نجفی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری نمایش «سیمای شنبه‌ها» گفت: من در حال تمرین نمایشنامه «یرما» بودم و حین تمرین‌ها به این نتیجه رسیدم که این اثر در شرایط کنونی نیاز جامعه ما نیست و ایده‌ای را که در ذهن داشتم با احسان فکا در میان گذاشتم و او نیز شروع به نگارش نمایشنامه‌ دیگری بر اساس «یرما» کرد.

او در ادامه درباره موضوع و مضمون نمایش «سیمای شنبه‌‌ها» عنوان کرد: نمایش داستان زنی است که عاشق بچه است اما بچه‌دار نمی‌شود. شوهر  زن که پزشک است او را در آسایشگاه روانی بستری می‌کند.

این بازیگر و کارگردان تئاتر درباره سبک و فضای اجرایی نمایش یادآور شد: فضای نمایش رئالیسم محض نیست. گریم این نمایش رئال نیست، همه‌چیز نماد و نشانه است.

نجفی ضمن اشاره به اینکه تمرینات این نمایش حدود 50 روز طول کشید و بازیگران نخستین تجربه بازی را پشت سر می‌گذارند، درباره ویژگی‌های «سیمای شنبه‌ها» گفت: ما در این نمایش سعی‌مان بر بازنمایی چیزی است برای رسیدن به اتفاقی دیگر و از این رو مخاطبانی داشتیم که با چشم گریان سالن را ترک کردند. تلاشمان بر این بوده پرسشی را طرح و توجه خاصی را ایجاد کنیم تا شاید این سوال و این توجه بتواند زندگی و روابط تماشاگر این نمایش را بهتر کند.

دیگر عوامل نمایش «سیمای شنبه‌ها» عبارتند از دستیار کارگردان: شیرین افخمی‌فر، آهنگساز و طراح صدا: بابک ‌کیوانی، طراح صحنه: شهاب ‌شریفی، دستیاران طراح‌صحنه: یوسف ‌محمّدی و مائده ‌عبدلی، طراح لباس: شکوفه سرمستی و عکاس: حامد موسوی.

علاقه‌مندان به تماشای نمایش می‌توانند بلیت آن را از سایت تیوال تهیه کنند.