گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: این کتاب حاوی۶۰ داستان کوتاه با عناوینی چون «صبحانه در جهان متن»، «نشانه»، «رگباری از خط»، «رخش یا لورا؟»، «نظر کرده»، «سکوت»، «بهرام گور»، «آخرین خطابه»، «گوشه‌ای بدون سقف»، «عبور از جنگل»، «فضاپیما»، «درخت و نیمکت»، «ستاره»، «دوربین مداربسته»، «تسویه حساب»، «چهار گزینه» و «به شکل ماه» است.

آفاق شوهانی که در داستان‌های کتاب «خط را بگیر و بیا» از مفاهیم ثابت و تکراری دوری کرده به هنرآنلاین گفت: روایت‌های جدید را با خلق شخصیت‌های خاص و گاه تلفیق آن‌ها با شخصیت‌های تاریخی درآمیخته‌ام که حاصل آن سبکی (خود ویژه) است.

او در پاسخ به این پرسش که منظور از سبک خود ویژه چیست؟ اظهارداشت: در آمیختن سبک رئال و سورئال در این داستان‌هاست چنان که مثلا در داستان «در سایه‌سار درختان لیمو» راوی که نویسنده داستان است در عالم واقع وارد فضای غیرواقع می‌شود چون دقیقا نام آفاق شوهانی را ذکر می‌کند، و به بعدی از گذشته زمان وارد می شود و آن بعد بارگاه اردوان شاه اشکانی است. با مرد عبا به دوشی از آن بارگاه ملاقات می‌کند؛ به‎عنوان یک شخصیت به ایفای نقش می‌پردازد. حاصل این امر سبکی خود ویژه است که در اغلب داستان‌های این کتاب جایگاه خاصی دارد. البته در این سبک نویسندگان بزرگی همچون بورخس شاهکارهای بسیاری خلق کرده‌اند اما در ادبیات داستانی ایران کمتر به آن توجه شده است.

در بخشی از داستان «در سایه سار درختان لیمو»، آمده است: «از عادت‌های من تمرکز در گذشته‌هاست نمی‌دانم کِی و چه وقت بود که مردی بلندبالا که عبایی به دوش داشت در کنارم نشست و گفت: «مطمئن باش چیزی که به آن خیره شده‌ای دقیقن همان چیزی‌ست که باید به آن خیره شوی» گفتم: «عجب! شما کیستی؟ و منظورت چیست؟» گفت: «از چند و چون مپرس! ماموریتی داری که راه گریزی از آن نیست، پیش از غروب آفتاب باید در شمایل و هیات گلنار دل از اردشیر بابکان بربایی آنچنان که یک دل نه صد دل عاشقت شود تو را بر ترک اسبش بنشاند و راهی دیار پارس شود».

کتاب «خط را بگیر و بیا» داستان‌های کوتاه آفاق شوهانی از سوی انتشارات ترنجستان در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شده است.