به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، در پیام نظری به بیست و چهارمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر آمده است:

«به نام پروردگار مهر و نور

تئاتر افتخار دارد که سال‌هاست حکایت‌گر عاشقی و دلدادگی نیکان این سرزمین و راوی صادق صحنه‌های ایثار و پایمردی فرزندان پاک ایران است که بی‌ادعا و بی‌منت به جان پاسدار خاک و نام و نشان میهن شدند. مردان و زنان وارسته‌ای که رسالت خویش را در نثار عزیزترین سرمایه‌های مادی جهان، و گسستن بندها و قیدها یافتند و برای پایایی و مانایی میهن و ملت و عقیده خویش آسمانی شدند.

«خرمشهر» این نماد مقاومت و ایثار برای همیشه بر تارک تاریخ این سرزمین چون نگینی ناب خواهد درخشید و یاد و نام مدافعان و حماسه‌سازان میهن تا ابد روشنی بخش آسمان ایران خواهد بود. سپاس پروردگار مهربان را که افتخار خدمتی ناچیز درکنار هنرمندان بلند همت تئاتر سراسر کشور نصیب شد تا به جان و دل به این ساحت شریف و مقدس ادای دین نماییم.

خاضعانه از همت بلند و حضور و همراهی ارجمند تمام هنرمندان، گروه‌های نمایشی، همکاران و یاران ستاد برگزاری و مدیران محترم منطقه آزاد اروند و نهادهای همراه و به ویژه مردمان شریف و وارسته دیار عشق، خرمشهر و آبادان عزیز در بیست و چهارمین جشنواره تئاتر ملی فتح خرمشهر قدردانی می کنم و از پروردگار مهربان توفیق و سربلندی برای عزیزان آرزومندم.

باشد که چراغ تئاتر ایران عزیز همواره پر نور و درخشان بماند.»