گروه سینمایی هنرآنلاین: «مجبوریم» به کارگردانی درمیشیان از چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت اکران خود را آغاز کرده و تا صبح روز ۲۵ اردیبهشت حدود ۵ هزار و ۷۶۸ مخاطب داشته و ۲۴۰ میلیون تومان فروخته است. این در حالی است که آمار نوبت‌های نمایش فیلم تا بامداد یکشنبه این هفته بیش از ۵۰۰ نبوده و در هر نوبت نمایش میزبان ۱۱ مخاطب بوده است؛ آماری که در مقایسه با فیلم‌های غیر کمدی روی پرده خوب است.

از سوی دیگر، میانگین تعداد مخاطبان فیلم سینمایی «مغز استخوان» که از ۷ اردیبهشت اکران خود را آغاز کرده و تاکنون به فروشی بیش از ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان رسیده، در هر نوبت نمایش ۱۲ نفر بوده است. این در حالی است که این فیلم با در اختیار داشتن ۲۰۹ سالن سینما در ۲ هزار و ۴۱۸ نوبت به نمایش درآمده است.

حال در شرایطی که رئیس سازمان سینمایی از ایجاد عدالت در سینما سخن می‌گوید، شایسته است چگونگی نحوه تخصیص سالن‌های سینمایی به فیلم‌ها شفاف باشد و مشخص شود این تقسیم‌بندی بر چه اساس و با کدام معیارها انجام می‌شود. به نظر می‌رسد با توجه به میانگین فروش و تعداد تماشاگران «مجبوریم»، با افزایش تعداد سینماهای نمایش‌دهنده آمار فروش فیلم هم بیشتر می‌شود.

«مجبوریم» پنجمین فیلم بلند سینمایی دُرمیشیان پس از «بغض»، «عصبانی نیستم!»، «لانتوری» و «یواشکی» است که به روایتی ملتهب و اجتماعی از زندگی زنان کارتن‌خواب می‌پردازد و از همین رو ۱۰ در صد از عواید فروش آن در سینماهای سراسر کشور برای زنان کارتن‌خواب، بی‌سرپرست و بدسرپرست هزینه خواهد شد.

فیلم روایتگر یک دختر کارتن‌خواب (پردیس احمدیه) است که برای باردار شدن و زایمان به مردان فروخته می‌شود و ناخواسته در آخرین بارداری تحت عمل جراحی توبکتومی قرار می‌گیرد. یک وکیل (نگار جواهریان) به دختر کمک می‌کند تا از دکتر (فاطمه معتمدآریا) شکایت کند. پارسا پیروزفر، بهمن فرمان‌آرا، مجتبی پیرزاده، بابک کریمی، همایون ارشادی، پریوش نظریه، رضا بهبودی، احمد حامد، مریم بوبانی، رامونا شاه، هوشنگ قوانلو، مسیح کاظمی، سپیده علی‌محمدی و ژاله علو دیگر بازیگران «مجبوریم» هستند.

کیهان کلهر (آهنگساز)، عبدالله اسکندری (طراح گریم)، هایده صفی‌یاری (تدوین)، محمدرضا دلپاک (طراحی و ترکیب صدا)، نظام‌الدین کیایی (صدابردار)، آیین ایرانی (فیلمبردار)، گلناز گلشن (طراح لباس)، امیرحسین حداد (طراح صحنه)، فواد بوربور (مدیر تولید)، فرید ناظرفصیحی (جلوه‌های ویژه بصری)، حمیدرضا غفارزاده (دستیار اول کارگردان)، مینا سنگ‌سفیدی (برنامه‌ریز) و نوشین جعفری (عکاس) هم دُرمیشیان را در تولید فیلم همراهی کرده‌اند.