گروه تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه نقاشی شیدا قلی‌پور با عنوان «وهم رنگ» در گالری نگاه برپاست. قلی‌پور در گفت و گو با هنرآنلاین با بیان اینکه حدود ۳۰ اثر در این مجموعه به نمایش درآمده که با استفاده از اکریلیک و رنگ روغن بر روی بوم به وجود آمده است گفت: این آثار در طول یک سال و نیم اخیر به وجود آمده و شامل دو مجموعه کار است که بخشی از آن‌ها در ادامه نمایشگاه قبلی من با عنوان «انسان و اضطراب» است.

قلی پور ادامه داد: گذشته من به مینیاتور مرتبط است و رنگ‌های آثارم از آنجا نشأت گرفته است. اما در طول زمان فضای کارم به اکسپرسیو نزدیک شد. ترکیب رنگ‌ها با این فضای اکسپرسیو باعث شد به مرور آثارم فضای توهم پیدا کند. شدت و حدت رنگ نقش مهمی در این مسأله داشت و آن وهم دربعضی جا‌ها خود را نشان می‌دهد.

او با بیان اینکه پرداختن به چهره از قبل در کارش وجود داشته است گفت: از ابتدا توجه خاصی به چهره داشتم اما این چهره‌های جدید به کلی متفاوت از کار‌های اولیه من است، چون رنگ‌ها، اغراق و تاش‌های قلم در چهره به کار گرفته شده و حتی بخشی از صورت با رنگ پوشانده شده است. این رنگ‌ها نشانه فضای زندگی ماست که با شور و حرارت در کار دیده می‌شود و می‌خواستم بخشی از صورت در رنگ‌ها پنهان شود. در نمایشگاه قبلی من صورت‌ها مضطرب بودند و حالا به نظر می‌رسد رنگ‌ها بخشی از چهره را منهدم کرده‌اند.

قلی پور درباره بخش دیگری از این مجموعه گفت: این آثار یک دوره از کار من بود که به پایان رسیده و دیگر از چهره‌ها جدا شدم. در کار‌های جدیدم طبیعت وارد شده است به طوری که انگار طبیعت در انسان مستتر شده و آن اضطراب شکل دیگری گرفته است، زیرا شور و التهاب در طبیعت، در انسان و در همه دنیا وجود دارد.

این هنرمند فزود: من فعالیت هنری خود را با مینیاتور آغاز کردم اما پس از اینکه از نظر تکنیکی مراحل کار را به پایان رساندم وارد فضای شخصی خود شدم و کار‌های دیگری انجام دادم که بی‌ارتباط با نگارگری نبود و همان ظرأفت خط و تنوع رنگ‌ها در آن دیده می‌شد. به مرور زمان هر دوره کار‌هایم فضای متفاوتی پیدا کرد اما طبیعت و انسان همیشه به نوعی در کار‌هایم وجود داشت و فقط پردازش و تکنیک تفاوت کرده است.

نمایشگاه نقاشی شیدا قلی پور تا ۲۸ اردیبهشت در گالری نگاه برگزار می‌شود. گالری نگاه در خیابان مطهری، خیابان جم (فجر)، خیابان غفاری، شماره ۶۴۴ واقع شده است.