گروه تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه آثار‌ امیرحسین عالی «زنان با چشمان بسته» در گالری ژاله برپاست. عالی در گفت‌وگو با هنرآنلاین با بیان اینکه در این مجموعه آثار طراحی خود را به نمایش گذاشته است، گفت: انتخاب موضوع این آثار با توجه به فضای زندگی و آنچه مشاهده می‌کنم شکل گرفته است. در یک جامعه سنتی ما همیشه فاصله‌ای میان خانم‌ها و آقایان وجود دارد و باید‌ها و نباید‌های اجتماعی و رفتار‌های متفاوتی در این زمینه دیده می‌شود، اما من می‌خواستم نگرش شخصی خودم را به این موضوع داشته باشم.

عالی ادامه داد: علاوه بر این می‌خواستم در این مجموعه طراحی را کشف کنم. این مجموعه شامل طراحی‌های واقعیت‌گرایانه و حاصل تمرکز من روی امر طراحی است که در طول هشت سال گذشته بر اساس تمامی مشاهدات و آنچه در این سال‌ها با آن مواجه بودم شکل گرفته است. یک ویژگی اصلی این کار‌ها مطالعه کردن بوده و به همین دلیل ممکن است در این پرتره‌ها بعضی از فرم‌ها درست نباشد. اتود‌های اولیه این مجموعه شامل پرتره‌هایی از هم گسیخته بود که نسبت‌ها در آن‌ها رعایت نشده ولی به تدریج در پروسه خلق اثر، پرتره‌ها از یک نظام‌مندی بهتر برخوردار شدند. 

او با بیان اینکه انتقال حس در این آثار اهمیت زیادی دارد گفت: در بعضی از کار‌ها بافت‌هایی با مداد ایجاد کردم که خیلی اکسپرسیو هستند. این فضای اکسپرسیو کار‌هایم از یک طرف حاصل احساسات خود مدل‌ها و از سوی دیگر حاصل یادگیری شیوه طراحی حسی است. 

عالی ادامه داد: رسانه طراحی در یک دوره خاص عاری از رنگ بود و آن را با سیاه و سفید می‌شناختیم. با توجه به اینکه یکی از اهداف من در این آثار جست وجو در آن دوره خاص بود می‌خواستم برخوردی کلاسیک با طراحی داشته باشم و تصمیم گرفتم بدون رنگ و با استفاده از مداد به طراحی بپردازم. 

او با اشاره به اینکه امروزه تعاریف متفاوتی از طراحی وجود دارد، گفت: طراحی رسانه‌ای است که می توانیم از ابزار و متریال مختلف در آن استفاده کنیم و نباید صرفاً با مداد و یا تک رنگ باشد. تعریف طراحی خیلی گسترده‌تر شده و نمی‌توانیم بگوییم فقط کسی که با مداد کار می‌کند طراح است، بلکه با هر ابزار و رسانه دیگری می‌توان طراحی کرد. طراحی می‌تواند یک مدیای مستقل باشد و قرار نیست صرفاً به عنوان ستونی برای شکل‌گیری نقاشی باشد. 

نمایشگاه «زنان با چشمان بسته» تا ٢۶ اردیبهشت در گالری ژاله به نشانی خیابان سمیه، بعد از خیابان مفتح، بن بست پروانه، پلاک ۴ برپاست.