به گزارش هنرآنلاین به نقل از میراث آریا، الهام علیرضایی درباره جزئیات نمایشگاه «اصفهان: زیورهایی برای همیشه» اظهار داشت: مجموعه اصفهان تلاشی برای بازیافت «زربافت»، میراث فرهنگی فراموش شده در قالب یک بیان نو و قابل ارائه در قالب زیورهای ماندگار بوده و حاصل تلاش چهارساله است.

او افزود: مجموعه اصفهان ادای دینی است به اصالت و قدمت هنرهای سنتی و صنایع‌دستی فاخر کشورمان که این روزها در پس شرایط سخت و چالش‌های مداومی که برای هنرمندان در عرصه‌های مختلف ازجمله طراحان و سازندگان زیور وجود دارد، کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

این هنرمند تصریح کرد: در این مجموعه هدف تنها طراحی و ارائه یک محصول تحت عنوان زیور نیست بلکه ارج نهادن به آنچه ما به‌عنوان میراث فرهنگی در کشورمان داشتیم و داریم.

رضایی گفت: در روزهایی که کمیت مدام فدای کیفیت می‌شود و الگوبرداری‌های ناشیانه بیش‌ازپیش انگیزه را برای طراحان حقیقی خاموش می‌کند، مجموعه اصفهان نمادی از تازگی یک خلق نو همراه با سبک و سیاق‌هایی است که در تاریخ هنر سرزمینمان به ثبت رسیده‌اند.

نمایشگاه مجموعه اصفهان «زیورهایی برای همیشه» که ساعت ۱۶ روز جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ در نگارخانه هنرهای ملی ایران افتتاح شده، تا ۲۹ اردیبهشت میزبان علاقه‌مندان است.