گروه تجسمی هنرآنلاین: یک روز پس از شلیک مستقیم گلوله تروریست‌های صهیونیست به سر شیرین ابوعاقله و شهادت این خبرنگار جسور و شجاع و حق‌طلب، بسیاری از آزادیخواهان جهان این اقدام را محکوم کردند و خواهان رسیدگی به جنایت وحشیانه صهیونیست‌ها در دادگاه‌های مستقل شدند؛ درخواستی که اشغالگران سرزمین فلسطین و آمریکایی‌ها به آن پاسخ منفی یا در بهترین حالت سکوت را به پاسخگویی ترجیح داده‌اند.

با این حال، هنرمندان در فلسطین و سوریه بیکار ننشستند و بلادرنگ پس از شنیدن خبر به شهادت رسیدن ابوعاقله، کوشیدند با کشیدن نقاشی‌های دیواری یاد و نام این خبرنگار نترس را گرامی و زنده بدارند. عزیز الاسمر، هنرمند نامدار اهل سوریه همزمان با اقدام روزنامه‌نگاران و خبرنگاران سوری در محکوم کردن ترور ناجوانمردانه ابوعاقله یک نقاشی دیواری از این خبرنگار فقید روی دیواری در شهر ادلب در شمال غربی سوریه کشید.

چند هنرمند زن و مرد فلسطینی هم در غزه دست به کار شدند و تصاویری از شیرین ابوعاقله را روی دیوارهای این منطقه ماندگار کردند. خبرنگار شبکه الجزیره که به نترس و حرفه‌ای بودن شناخته می‌شد، روز یازدهم ماه می با شلیک گلوله مستقیم نظامیان صهیونیست هنگام پوشش دادن خبر حمله صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و دیگر نقاط کرانه باختری رود اردن به شهادت رسید.

بسیاری از جوانان فلسطینی شیرین ابوعاقله را منبع الهام خود برای حق‌طلبی می‌دانستند و می‌شناختند؛ به ویژه دخترانی که با دیدن گزارش‌های او از مناطق جنگی برای خبرنگار شدن ترغیب شده بودند. خانم ابوعاقله پس از پوشش دادن انتقاضه دوم فلسطین بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ برای مردم جهان عرب چهره‌ای آشنا شد و خیلی‌ها شجاعت و جسارت او را می‌ستودند.

Graffiti-artist-Aziz-Al-Asmar-painted-a-mural-to-honour-slain-Al-Jazeera-journalist-Shireen-Abu-Akleh-in-Idlib

Shireen5

Shireen4

Shireen1

Shireen