به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، جلسه کمیته «ایمنی و سلامت» این  نمایشگاه، عصر پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ با حضور نمایندگانی از اورژانس، آتش‌نشانی، دانشگاه علوم پزشکی، بیمه، معاونت خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک (تاکسیرانی، اتوبوسرانی و مترو) و نمایندگان دیگر نهادهای مرتبط با حضور حسین صفری، مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی نمایشگاه برگزار شد.

صفری در این جلسه گفت: با توجه به حساسیت‌های کنونی در ارتباط با همه‌گیری کرونا و همچنین اهمیت سلامت بازدیدکنندگان نمایشگاه، مقرر شد که نظارت کامل و جدی درخصوص مواد غذایی که در نمایشگاه به فروش می‌رسد و همچنین رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا صورت گیرد.

 او تاکید کرد: در مواردی که با سلامت مردم در ارتباط است با هیچ‌کس تعارف نداریم. غرفه‌های متخلف بلافاصله بسته خواهند شد و پس از پرداخت جریمه و رفع اشکالات و رعایت استانداردهای لازم، در صورت تأیید کارشناسان، بازگشایی خواهند شد.  

مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان اینکه این جلسه باید هر روز برگزار شود، افزود: علاوه بر نمایندگان نهادهای مختلفی که در این جلسه حضور دارند، لازم است نمایندگانی از شرکت آبفا و نیروی انتظامی هم در این جلسات حضور داشته باشند.

صفری بیان کرد: دستورالعمل‌ها و هرآنچه در این جلسات مصوب شود، لازم‌الاجراست و به‌جد آن‌ها را اجرایی می‌کنیم. در این جلسات روزانه، تمامی اتفاقات و موارد مرتبط با ایمنی و سلامت را بررسی می‌کنیم و هر کدام از دستگاه‌ها گزارش کار خود را ارائه می‌دهند.

 او ادامه داد: در راستای اجرایی کردن مصوبات این جلسات، نظارت ویژه بر تمامی دکه‌های فروش اغذیه صورت می‌گیرد. موضوع دیگر، تأکید بر لزوم استفاده از کپسول اطفای حریق در تمامی غرفه‌ها در بخش‌های مختلف نمایشگاه است. با توجه به گزارش نماینده آتش‌نشانی، بیش از ۸۰ درصد غرفه‌ها مجهز به کپسول اطفای حریق هستند.

مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: با توجه به دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، موضوع انجام واکسیناسیون عمومی با استقرار تیم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در محل مصلای امام خمینی (ره) صورت می‌گیرد. همچنین نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با کرونا نیز به‌طور جدی پیگیری می‌شود.

در پایان این جلسه، دستور پلمب یک غرفه متخلف صادر و این امر محقق شد.

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم آغاز شده و تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir  ادامه خواهد داشت.