به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری سی‌وسومین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران، عاکیف معارفلی رییس نمایشگاه کتاب باکو همزمان با دومین روز برگزاری نمایشگاه کتاب با علی رمضانی قائم مقام رییس نمایشگاه کتاب دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار طرفین بر ضرورت گسترش روابط فرهنگی دو کشور و توسعه همکاری‌ها در حوزه کتاب و نشر بر چند نکته مهم تاکید کردند. نکته اول حضور هر دو کشور در نمایشگاه‌های بین‌المللی و فرهنگی به ویژه نمایشگاه کتاب باکو وتهران بود.

علی رمضانی گفت: در سال‌های گذشته جمهوری اسلامی ایران در ادوار گذشته در نمایشگاه باکو شرکت کرده است این زمینه نیز برای کشور آذربایجان  محیا شد تا در نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران حضور یابد.

او افزود: امسال شاهد حضور یک هیات پنج نفره از باکو در نمایشگاه کتاب تهران بودیم که بالاترین مقام آن عاکیف معارفلی رییس نمایشگاه کتاب باکو بود.

قائم مقام رییس نمایشگاه کتاب بر تفاهم‌نامه غرفه رایگان تاکید کرد و اظهار داشت: براساس این تفاهم نامه مقرر شد در هر دو کشور نمایشگاه تهران و باکو غرفه رایگان در اختیار دو کشور قرارگیرد، همچنین بر حمایت پنج ناشر آذربایجانی و ایرانی در نمایشگاه‌های کتاب دو کشور تاکید شد.

رمضانی در ادامه بر بحث ترجمه آثار دو کشور و طرح‌های حمایتی نیز تاکید و تصریح کرد: امیدوار هستیم سه طرح ترجمه کتاب به زبان متقابل دو کشور، تبادل نویسندگان، و تبادل غرفه‌ی رایگان و طرح حمایتی گرنت در قالب سه تفاهمنامه مهم بین دو کشور به امضا رسد.

سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم آغاز شده و تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir  برگزار می‌شود.