گروه سینمایی هنرآنلاین: سعید زمانیان کارگردان فیلم کوتاه «سور بز» با اشاره به اهمیت سینمای «هنر و تجربه» در شکل گیری موج متفاوت سینمای ایران گفت: بی‌شک گروه «هنر و تجربه» فرصت های جدید و متفاوتی برای سینمای هنری و تجربی ایران، در حوزه سینمای بلند و فیلم کوتاه یا مستند فراهم می‌کند. در واقع می توان گفت ایجاد این گروه، جریان متفاوتی را در سینمای ایران و جدا از سینمای بدنه بوجود آورده است.

وی با اشاره اینکه «هنر و تجربه» فرصت دیده شدن آثار مستقل را فراهم کرده توضیح داد: با استفاده از این پتانسیل، آثاری که در گذشته امکان اکران آن فراهم نبود، برای مخاطبان به نمایش گذاشته شده است. اما در طول سال ها آزمون و خطا برای این گروه سینمایی همه به این نتیجه رسیده اند که مساله زیرساخت در این گروه سینمایی با مشکلات بسیاری مواجه است.

این کارگردان فیلم کوتاه تاکید کرد: می توان گفت در برابر حجم بالای درخواست آثار در این گروه سینمایی، تعداد سینماهای بسیار کمی در اختیار «هنر و تجربه» قرار گرفته است. مساله دیگری که وجود دارد، نبود تبلیغات مناسب برای آثاری است که در این حوزه اکران می شود، در واقع گروه «هنر و تجربه» که از نام آن مشخص است چه فیلم هایی در آن به نمایش گذاشته می شود، نیاز به حمایت های جدی دارد.

وی ادامه داد: نهادها و مراکزی که امکانات مناسب برای حمایت از فرهنگ و هنر دارند، می‌توانند از چنین سینمایی که بسیار خلاق و متفاوت است حمایت کنند. «هنر و تجربه» امکانی را بوجود آورده تا فیلم های کوتاه نه تنها در تهران بلکه در شهرهای مختلف به نمایش گذاشته شود تا بسیاری از علاقه مندان به فیلم کوتاه از این آثار استقبال کنند. 

زمانیان در پایان گفت: با وجود سالن ها و سانس های محدود، نمی توان اتفاق خاصی را در این گروه سینمایی ایجاد کرد، به همین دلیل نیازمند سالن های متعدد در سراسر کشور هستیم. حتی «هنر و تجربه» می تواند با استفاده از پتانسیل «سینماسیار» در مناطق محروم در علاقه مند کردن مخاطبان به سینما تاثیرگذار باشد.