گروه تجسمی هنرآنلاین: فهرست برندگان جایزه معتبر پولیتزر در حوزه روزنامه‌نگاری اعلام شد و جوایز دو بخش عکاسی خبر فوری و عکاسی خبری به سه مورد از مهم‌ترین رویدادهای یکی دو سال اخیر جهان رسید؛ حمله شورشیان هوادار رئیس جمهوری پیشین آمریکا به ساختمان کنگره، خروج نظامیان آمریکایی از خاک افغانستان پس از دو دهه اشغالگری و البته قربانیان همه‌گیری ویروس کرونا در یکی از شلوغ‌ترین کشورهای دنیا.

بخش عکاسی خبر فوری که از سال ۲۰۰۰ به جوایز پولیتزر روزنامه‌نگاری پیوسته، در سال ۲۰۲۲ دو برنده مشترک داشت: مارکوس یام از روزنامه لس‌آنجلس تایمز برای عکس‌های خام و فوری از خروج آمریکایی‌ها از خاک افغانستان و وین مک‌نیمی، درو انگرر، اسپنسر پلات، ساموئل کورم و جان چری از موسسه گتی ایمیجز برای عکس‌های تکان‌دهنده از اشغال ساختمان کنگره.

عکس خبری هم یکی از جوایز به نسبت قدیمی پولیتزر روزنامه‌نگاری است که از سال ۱۹۶۸ به برگزیدگان اهدا می‌شود. جایزه امسال این بخش به عدنان عبیدی، سانا ارشاد ماتو، آمیت دیو و دانش صدیقی عکاس-خبرنگار فقید رویترز رسید که در دوران اوج همه‌گیری ویروس کرونا تصاویر قربانیان و بازماندگان کووید-۱۹ در هند را به دنیا فرستادند.

برندگان جوایز پولیتزر روزنامه‌نگاری ۲۰۲۲ روز دوشنبه معرفی شدند و بیشتر جایزه‌ها به خبرنگاران پوشش‌دهنده نابرابری‌ها در آمریکا رسید. مارجوری میلر، مدیر تازه جوایز پولیتزر فهرست برندگان را اعلام و از خبرنگاران حوزه جنگ اوکراین و روسیه هم تقدیر ویژه کرد.

Riot2

Riot1

Riot

Afghan2

Afghan1

Afghan

India2

India1

India