گروه تجسمی هنرآنلاین: وارهول در میانه‌های دهه ۱۹۶۰ چند نسخه با پسزمینه‌های رنگی متفاوت از مریلین مونرو، بازیگر نامدار آمریکایی کشید که قرار است در کریستیز نیویورک نسخه آبی‌رنگ آن از پرتره مونرو مربوط به سال ۱۹۶۴ حراج شود. کارشناسان کریستیز برای این پرتره رقم فروش ۲۰۰ میلیون دلار را پیش‌بینی کرده‌اند که اگر قطعی و نهایی شود، وارهول می‌تواند لقب آفریننده گران‌ترین اثر هنری قرن بیستم را از آن خود کند.

هنرمند و نقاش سرشناس آمریکایی دو سال پس از مرگ مریلین مونرو در اوت ۱۹۶۲ (به دلیل زیاده‌روی در استفاده از مواد مخدر) چند پرتره از او در اندازه‌های ۱۰۰ در ۱۰۰ کشید. وقتی یک تماشاگر وارد استودیو وارهول در منهتن شد و با اسلحه به تابلوها شلیک کرد، مجموعه پرتره‌های مریلین مونرو به «گلوله» یا «شلیک» معروف شد. هر چند نقاشی‌ها پس از آن ماجرا بازسازی شدند.

Jean-Michel Basquiat

گران‌ترین اثر هنری قرن بیستم «زنان الجزایری» پابلو پیکاسو، نقاش نامدار اسپانیایی است که که سال ۲۰۱۵ به بهای بیش از ۱۷۹ میلیون دلار فروخته شد. گران‌ترین کار موجود در کارنامه وارهول هم «حادثه خودرو نقره‌ای (فاجعه مضاعف)» است که در حراج سال ۲۰۱۳ در نیویورک به بهای ۱۰۵ میلیون دلار چکش خورد. این هنرمند در ۱۹۸۷ در ۵۹ سالگی از دنیا رفت.

از دیگر آثاری که در حراجی بهاری کریستیز نیویورک به نمایش و فروش گذاشته می‌شود می‌توان به تابلویی از ژان-میشل باسکیا با قیمت بیش از ۳۰ میلیون دلار مربوط به سال ۱۹۸۲ و کاری بی‌نام از مجموعه «طیف‌های سرخ» مارک روتکو با قیمت احتمالی ۸۰ میلیون دلار اشاره کرد. برای سه تابلو کلود مونه هم در مجموع ۹۰ میلیون دلار قیمت پیش‌بینی شده است.