به گزارش هنرآنلاین به‌ نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در این نمایشگاه که با هدف گسترش روابط هنری و بازرگانی دو کشور ایران و عراق افتتاح شد، تولیدات صنایع‌دستی استان‌های آذربایجان غربی، ایلام، کردستان، کرمانشاه و همدان در رشته‌های گلیم‌بافی، تولیدات چوبی، زیورآلات سنتی، سفالگری، سبدبافی، معرق، فلز و نقاشی روی سفال به نمایش گذاشته شده است.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، هاشم مظاهری معاون صنایع‌دستی استان همدان با اشاره به اینکه ۱۴ غرفه به رشته‌های شاخص و بومی استان‌های حاضر اختصاص داده شده و غرفه سوغات هر استان نیز در نمایشگاه برپا شده است، بیان کرد: شباهت‌هایی در حوزه‌های تمدنی و فرهنگی میان مردم پنج استان حاضر در نمایشگاه و اقلیم کردستان وجود دارد که در راستای این شباهت‌ها، نمایشگاه صنایع‌دستی برگزار شده است.

او افزود: در این نمایشگاه استان‌های همدان، ایلام و آذربایجان غربی هرکدام ۱۵ غرفه و استان‌های کرمانشاه و کردستان هرکدام ۲۰ غرفه دارند. یعنی مجموعاً ۸۵ غرفه از ۵ استان در این نمایشگاه دارد که از این تعداد هر استان یک غرفه سوغات هم دارد. علاوه بر آن تعدادی غرفه هم از صنایع‌دستی و سوغات حلبچه در این نمایشگاه وجود دارد که درمجموع تعداد غرفه‌ها به بیش از صد غرفه می‌رسد.

در مراسم افتتاحیه از معاونان صنایع‌دستی پنج استان غرب کشور با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.