گروه سینمایی هنرآنلاین: مهدی فرجی که در کارنامه خود علاوه بر مدیریت شبکه یک تهیه‌کننده چند سریال موفق و پربیننده از جمله «نون خ» هم بوده، روی صندلی تهیه‌کنندگی «حکم رشد» نشسته و این سریال پلیسی اجتماعی ۳۰ قسمتی را برای پخش آماده کرده است. لفافیان در سال‌های اخیر دو مجموعه «به رنگ خاک» و «کلبه‌ای در مه» را روانه آنتن کرده اما بر اساس ترکیب بازیگران، می‌توان انتظار داشت «حکم رشد» او بتواند بیشتر تماشاگر داشته و موفق‌تر باشد.

ثریا قاسمی (توران)، مه‌لقا باقری (محبوبه)، پیام احمدی‌نیا (غلام)، مجتبی فلاح (ذبیح)، شهین تسلیمی (عالیه)، علیرضا مهران (نوید)، حمید ابراهیمی (افشین کافر)، مهرداد ضیایی (دکتر پویا)، آزیتا ترکاشوند (زیبا چاپاری)، نیلوفر شهیدی (زهره)، مجید سعیدی (اسفند/نعنا)، ندا قاسمی (سودابه)، هدی استواری (سایه)، ارشیا توکلی (سلیم)، حسن ولیخانی (نصیر)، محمدرضا زادخوشنود (نامی)، سیاوش گرجستانی، صدرالدین حجازی، حشمت آرمیده، فرج گلسفیدی و فیروز حیدرزاده بازیگران «حکم رشد» هستند.

Roshd1

«زمین گرم»، «برادرجان»، «عقیق»، «زیر پای مادر»، «پشت بام تهران»، «میکائیل» و «مدینه» و «دیوار» و «زیر هشت» و «رستگاران» سیروس مقدم، «مادرانه»، «شیدایی» و «جراحت» محمدمهدی عسگرپور و «خون‌بها» به کارگردانی جواد مزدآبادی از جمله سریال‌هایی هستند که سعید نعمت‌الله در بیش از یک دهه اخیر مسئولیت نوشتن متن و فیلمنامه آنها را بر عهده داشته و «حکم رشد» تازه‌ترین کار اوست. نعمت‌الله «پدر گواردیولا» را هم برای شبکه نمایش خانگی می‌سازد.

از دیگر ویژگی‌های تازه‌ترین سریال شبانه شبکه سه می‌توان به ترانه آن اشاره کرد که رضا یزدانی خوانده است. «حکم رشد» از ابتدای آبان ۱۴۰۰ جلوی دوربین رفت و ابتدا گفته می‌شد قرار است خود نعمت‌الله کارگردان آن باشد. هر چند در نهایت قرعه به نام لفافیان خورد. تصویربرداری تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۱ ادامه دارد و قسمت نخست آن شنبه ۱۷ اردیبهشت حوالی ساعت ۲۰:۴۵ به نمایش درمی‌آید.

حجم ویدئو: 22.48M | زمان ویدئو: 00:02:01