گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: این کتاب تاریخچه کاملی از ادبیات کودک دو خطه بریتانیا و آمریکای شمالی از قرن ۱۷ تا به امروز را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

«ادبیات کودک» به‌ بررسی گسترش و پیشرفت ژانرهای اصلی ادبیات کودک از جمله فابل، داستان خیالی، داستان ماجرایی، حکایات پندآموز، داستان‌های خانوادگی، داستان‌های مدرسه‌ای، شعر کودک و نیز کتاب‌های مصور می‌پردازد. گرنبی جنس و چگونگی فرگشت ادبیات کودک در طی ۳۰۰ سال گذشته را در این اثر نشان می‌دهد و این پرسش را مطرح می‌کند که چرا بسیاری از کتاب‌های حتی امروزی کودک در چهارچوب ژانرهای یاد شده جای گرفته‌اند.

این کتاب، ضمن ترکیب واکاوی جزیی برخی متون کلیدی مشخص و نیز بررسی گسترده صدها کتاب مصور و نامصور کودک، هم بر عناوین فراموش‌ شده در این حوزه تمرکز کرده و هم عناوین مشهور امروزی و کلاسیک‌های جدیدی را از نظر گذرانده که هم مورد علاقه و توجه بزرگ‌سالان بوده‌اند و هم کودکان و هم برای منتقدان ادبی و تاریخ‌نگاران فرهنگی شگفت‌انگیز و مهم قلمداد شده‌اند.

کتاب «ادبیات ‬کودک»نوشته‌ متیو اورویل گرنبی با ‌ترجمه‌ آرش خوش‌صفا در شمارگان ۵۰۰ نسخه و با قیمت ۱۴۹۰۰۰‬ تومان توسط ‬نشر‬ حکمت‬ کلمه منتشر شده است.