به گزارش هنرآنلاین، معمار فنلاندی آلوار آلتو (۱۹۷۶–۱۸۹۸) به معماری منظر از بعد توپوگرافی می‌نگریست و همواره ویژگی‌های خاص محیط پیرامون را نقطه آغازین کار خود قرار می‌داد. او بر روی محوطه‌سازی محیط اطراف ساختمان‌های خود به عنوان بخشی از ادامه طراحی داخلی ساختمان کار می‌کرد. نمایشگاه آلتو بر موضوعاتی مانند جهت‌گیری و کانتورها، طبیعت و استفاده از سنگ بستر،‌ پوشش گیاهی و آب نماها و همچنین نحوه برخورد آلتو با باغ‌ها و تراس‌های محصور تمرکز دارد.

در  بیانیه نمایشگاه آمده است: «بناهای ما نباید فقط از یک یا دو هنجار زیباشناختی پیروی کنند. آن‌ها باید به شکلی طبیعی و در هماهنگی با خطوط کلی اطراف در چشم‌انداز قرار گیرند.»  نمایشگاه «معماری منظر آلوار آلتو» با همکاری بنیاد آلوار آلتو، سفارت فنلاند، گالری هنرهای تجسمی اکنون و موزه خلاقیت در اصفهان و شیراز برپاست. 

نمایشگاه اول در گالری هنرهای تجسمی اکنون و موزه خلاقیت و معماری صفوی شهر اصفهان تا ۱۸ اردیبهشت‌ماه میزبان بازدیدکنندگان است. نمایشگاه دوم از ۲۳ اردیبهشت‌ماه تا ۱۱خردادماه در گالری موتور خونه شهر شیراز برگزار خواهد شد. ‎بازدید از نمایشگاه برای عموم آزاد و رایگان است.