به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری، طرح آموزش رایگان هنر دارای اهداف مهم در دو بخش توسعه کسب و کارهای فرهنگی و هنری و کشف استعدادهای هنری در سراسر کشور به ویژه در مناطق محروم، کمتر توسعه‌یافته و شهرهای مرزی است. آغاز این طرح با شعار عدالت فرهنگی به معنی ایجاد تسهیلات برای جامعه به منظور دسترسی همگان به امکانات فرهنگی، با یازده استان در بهمن ۱۴۰۰ همزمان با دهه فجر افتتاح و با استقبال بی‌نظیر علاقمندان مواجه شد.

با درخواست سایر استان‌ها دومین مرحله این طرح با افزایش نه استان جدید به بیست استان توسعه یافته است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری ادارات کل استان‌ها و سازمان‌ها و نهادها با تمام ظرفیت خود در به ثمر رسیدن این طرح همکاری می‌کنند و در اولین مرحله یازده استان خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، بوشهر، آذربایجان غربی، جنوب کرمان، هرمزگان، ایلام، کهکیلویه و بویراحمد، خوزستان و لرستان در ۷۱ دوره با ۵۰ مهارت هنری اجرا شد.

در دومین مرحله ۹ استان کرمان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان رضوی، همدان و چهارمحال و بختیاری به این طرح پیوستند. کلیه علاقمندان در این استان‌ها و شهرهای مشخص‌شده می‌توانند با مراجعه به سامانه https://amoozesh.azmoonehonar.ir نسبت به ثبت نام در ۳۰ مهارت اقدام کنند.