گروه سینمایی هنرآنلاین: سه فیلم تازه «لامینور» به کارگردانی داریوش مهرجویی، «انفرادی» به کارگردانی مسعود اطیابی و «مغز استخوان» به کارگردانی حمیدرضا قربانی از چهارشنبه هفت اردیبهشت اکران خود را در سینماها آغاز کردند. این سه فیلم بر اساس آمار ارائه‌شده در سمفا تا ساعت ۲ بامداد روز شنبه ۱۰ اردیبهشت توانستند با جذب ۸۲ هزار و ۹۲۶ مخاطب به فروشی معادل ۲ میلیارد و ۷۱۴ میلیون و ۲۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان دست پیدا کنند. به این ترتیب میزان میانگین مخاطبان این فیلم‌ها در هر سانس معادل ۳۱ نفر و در شرایط کنونی امیدوارکننده‌ است.

با توجه به آمار اعلام‌شده، کمدی «انفرادی» به کارگردانی سیدمسعود اطیابی بیشترین میزان استقبال مخاطبان را داشته است. این فیلم با بهره بردن از بازی بازیگرانی چون رضا عطاران، مهدی هاشمی و احمد مهرانفر و در اختیار داشتن ۲۴۵ سالن در سه روز ابتدایی اکران در ۱۵۵۹ سانس به نمایش درآمده و ۶۸ هزار و ۶۲۷ مخاطب داشته است. فیلم در همین مدت کوتاه توانسته به فروشی بیش از ۲ میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان دست پیدا کند.

«لامینور» داریوش مهرجویی نیز در سه روز ابتدایی اکران با استقبال نسبی مخاطبان روبه‌رو شد. علی نصیریان، سیامک انصاری، پردیس احمدیه و کاوه آفاق از بازیگران این فیلم هستند که به زندگی دختری عاشق موسیقی می‌پردازد. «لامینور» با در اختیار داشتن ۱۸۹ سالن سینما، تاکنون ۷۷۲ بار به نمایش درآمده و ۹ هزار ۵۵۳ مخاطب آن را دیده‌اند. به این ترتیب به رقم فروشی بیش از ۲۸۵ میلیون تومان رسیده است.

«مغز استخوان» به کارگردانی حمیدرضا قربانی که در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، با بازی بابک حمیدیان، جواد عزتی و پریناز ایزدیار داستانی ملتهب در بستر خانواده را روایت می‌کند و چالشی تازه در سینمای ایران است. «مغز استخوان» با در اختیار داشتن ۸۰ سالن تاکنون ۳۱۵ مرتبه به نمایش درآمده و ۴هزار و ۷۶۷ مخاطب جذب کرده است. این فیلم تاکنون به فروش ۱۵۸ میلیون تومان رسیده است.

این آمار نشان می‌دهد همچنان استقبال مخاطبان از فیلم‌های کمدی بیش از ژانرهای دیگر است. باید دید آیا کمدی‌ها می‌توانند بعد از دو سال کرونازده سینمای ایران را از بحران رکود مخاطب دور کنند یا خیر؟