گروه تجسمی هنرآنلاین: یازدهمین دوره رقابت بهترین عکس‌های غذایی از سراسر جهان روز سه‌شنبه ۲۶ آوریل با معرفی ۳۸ برگزیده بخش‌های مختلف در یوتیوب به پایان رسید و دبداتا چاکرابورتی از هند جایزه نخست امسال را در دو بخش برترین برترین‌ها و بهترین عکس غذای خیابانی از آن خود کرد. خیام چووک آشپزی است که در سرینگر در منطقه جامو و کشمیر غذا می‌پزد و اینجا در حال روغن مالیدن روی سیخ‌های کباب است.

فوینا شیلدز، مسئول بخش عکس سایت و روزنامه گاردین و راین اسکالرود، مسئول واحد عکس برنامه جهانی غذا داوران مسابقه بهترین عکس‌های غذایی سال ۲۰۲۲ بودند؛ رقابتی که کارولاین کنیون آن را ۱۱ سال پیش بنیان نهاد و امسال ۳۸ عکس و عکاس برگزیده در ۲۳ رشته و بخش معرفی شدند. داوران درباره عکس برتر ۲۰۲۲ چنین گفته‌اند: «تصویری خودمانی سرشار از گرما و حس انسان بودن».

قرار است نمایشگاه عکس‌های برتر و برگزیده از ۲۰ نوامبر تا ۱۲ دسامبر امسال در محل جامعه عکاسی سلطنتی در بریستول برگزار شود که یکی از قدیمی‌ترین انجمن‌های عکاسی در دنیاست. ورود به این نمایشگاه و بازدید حضوری از آن آزاد است و امکان بازدید آنلاین هم برای دوستداران غذا و عکاس فراهم شده است.

World Food Programme Food for Life
غذا پس از کار - فیصل عظیم از بنگلادش - برگزیده بخش غذای زندگی برنامه جهانی غذا
Politics of Food
جایی که رویاها به پرواز درمی‌آیند - کی ام اسد از بنگلادش - برگزیده بخش سیاست غذایی
Food Stylist Award
تارت سبزی تابستان - کارولین اشتروت - برگزیده بخش تزئین غذا
Fujifilm Award for Innovation
پارک مرکزی - یولی واسیلف از بلغارستان - برگزیده بخش جایزه نوآوری
Food for the Family
غذای سنتی - وینینگ لین از چین - برگزیده بخش غذا برای خانواده