گروه سینمایی هنرآنلاین: وینترباتم که از فیلمسازان متفاوت و پرکار سینمای اروپا و جهان است، بیش از همه با فیلم‌های «در این جهان»، «مسیر گوانتانامو» و «به سارایوو خوش آمدید» شناخته می‌شود. او با «در این جهان» برنده جوایز معتبر بفتا و خرس طلایی برلین شده و با «مسیر گوانتانامو» جایزه خرس نقره‌ای بهترین کارگردان را برده است.

فیلمساز ۶۱ ساله زاده بلکبرن انگلیس سال گذشته مستند «یازده روز در ماه می» را درباره بمباران‌های وحشیانه نوار غزه در بهار ۲۰۲۱ ساخت تا درد و رنج خانواده‌ها و نزدیکان قربانیان حمله ضد انسانی و تروریستی رژیم صهیونیستی را به خاک فلسطین به تصویر بکشد. راوی این فیلم کیت وینسلت، بازیگر تحسین‌شده انگلیسی است با «کتابخوان» برنده اسکار شد و در ایران بیش از همه با «تایتانیک» شناخته می‌شود.

در یازده روز حمله هوایی نیروهای ارتش صهیونیست به خانه و کاشانه و زندگی ساکنان نوار غزه، دست‌کم ۶۰ کودک جان خود را از دست دادند. «یازده روز در ماه می» روایتی است ساده از کودکان شهید از زبان خانواده‌هایی که خواهر و برادر یا دختر و پسر آنها قربانی شد. قرار است فیلم نخستین بار روز ششم ماه می در نخستین سالگرد حمله رژیم صهیونیستی به غزه در بریتانیا به نمایش درآید و پیش‌تر ۱۰ سینما آن را در برنامه خود قرار داده‌اند.

وینترباتم درباره تجربه ساختن «یازده روز در ماه می» چنین گفته است: «فیلم فقط یک یادآوری ساده است و می‌کوشد صدای خانواده‌ها و کسانی باشد که عزیزان خود را در این فاجعه انسانی از دست داده‌اند. شنیدن از جنگ در یک کشور دورتر و نگران نشدن ساده است و اگر صدای این مردم شنیده شود، شاید کسی آنها را فراموش نکند. اگر ما خودمان را جای آنها بگذاریم، درمی‌یابیم جنگ راه حل نیست بلکه همیشه یک مشکل و مساله است.»

فیلمساز انگلیسی و بازیگر برنده اسکار در حالی با همکاری یک سینماگر فلسطینی کار تولید مستند «یازده روز در ماه می» را به پایان رسانده‌اند که انتظار می‌رفت دست‌کم یکی از کشورهای مسلمان نخستین روایت را از تجاوز وحشیانه نظامیان صهیونیست به نوار غزه و کشتار کودکان و زنان فلسطینی در سالگرد آن ارائه دهد.