گروه تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه هنرهای تجسمی به مناسبت روز قدس با نمایش آثار هنرمندان سوری و فلسطینی و لبنانی در شهر دمشق، پایتخت سوریه برپاست. این نمایشگاه با همکاری انجمن‌های تجسمی سوریه و فلسطین و همکاری مرکز فرهنگی ایران در دمشق برپا و با استقبال خوب و گسترده هنردوستان روبه‌رو شده است.

سلیمان منصور، هنرمند و نقاش ۷۵ ساله فلسطینی در روزهای پایانی ماه رمضان یکی از نقاشی‌های قدیمی خود را در صفحه اینستاگرام با مخاطبان به اشتراک گذاشته است. تابلو «القدس» رنگ روغن روی بوم و مربوط به سال ۱۹۷۹ است و هنردوستان با نوشتن عبارت‌هایی چون «شاهکار» و «شگفت‌انگیز» از آن استقبال کرده‌اند. منصور پیش‌تر همزمان با آغاز سال ۲۰۲۲ هم تابلو «من زنده می‌مانم» را منتشر و ابراز امیدواری کرده بود امسال با مقاومت و مبارزه بیشتر همراه باشد.

نگارخانه موسسه مطالعات فلسطین در بیروت این روزها میزبان نمایشگاه «زندانیان آزادی» به یاد مردم مظلوم فلسطین است. در این نمایشگاه آثار تازه و قدیمی هنرمندان فلسطین، سوریه، لبنان، اردن، کویت، انگلستان و هلند با موضوع قربانیان و شهیدان راه آزادی در سرزمین مظلوم فلسطین به نمایش درآمده است. ۳۰ هنرمند زن و مرد با آثار خود به «زندانیان آزادی» آمده‌اند که به مناسبت ۱۷ آوریل، روز زندانیان فلسطینی برپا شده است.

Prison

Palestine2

Palestine1

Palestine