به گزارش هنرآنلاین، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در پیامی درگذشت محمدعلی اسلامی ندوشن را تسلیت گفت. در پیام غلامعلی حداد عادل برای درگذشت این نویسنده، شاعر، مترجم و پژوهشگر آمده است: «درگذشت استاد ارجمند و ادیب و سخنور توانا، شادروان دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن، مایه تاسف و تاثر همه کسانی شد که از ده‌ها سال پیش از محضر درس و سخنرانی‌ها و کتاب‌ها و مقالات وی بهره‌ها برده و نکته‌ها آموخته بودند.

دکتر اسلامی ندوشن استادی دانشمند و نویسنده‌ای خوش‌قلم و پرکار بود که عشق به ایران و زبان و ادبیات فارسی همچون خون در پیکر همه آثارش جاری بود و علاقه وی به فردوسی نیز از ایران‌دوستی و فارسی‌دوستی وی حکایت می‌کرد.

فرهنگستان زبان و ادب فارسی درگذشت استاد دکتر اسلامی ندوشن را به اهل علم و ادب و بازماندگان ایشان، به‌ویژه همسر ارجمندشان، سرکار خانم دکتر شیرین بیانی، تسلیت می‌گوید و آرامش و آمرزش روان را برای آن فقید سعید از درگاه خداوند مسئلت می‌کند.»

پیام تسلیت انجمن نقد ادبی

در پیام این انجمن برای درگذشت این نویسنده، شاعر، پژوهشگر و مترجم آمده است: «درگذشت جاودان‌یاد، استاد محمدعلی اسلامی ندوشن، مایه‌ اندوه دوستداران و علاقه‌مندان وی شد. استاد اسلامی ندوشن نقش بسزایی در میراث نقد ادبی ایران داشت و توانست در دوره‌ به‌نسبت طولانی فعالیت ادبی خویش، چهره‌ای شاخص از خود در جام جهان‌بین نقد به یادگار بگذارد. داستان زندگی این شخصیت ادبی برای همیشه شکوه ایران عزیز را برای دوستدارانش روایت خواهد کرد.

انجمن علمی نقد ادبی ایران ضمن تسلیت این ضایعه‌ی غم‌انگیز به جامعه‌ علمی و ادبی ایران، در ماتم ایشان به سوگ می‌نشیند.»

تسلیت رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی

حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، در پیامی درگذشت محمدعلی اسلامی ندوشن شاعر، نویسنده، مترجم و  استاد  زبان و ادبیات فارسی را تسلیت گفت. در متن این پیام آمده است: «درگذشت مرحوم استاد دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن، ادیب معاصر و  استاد برجسته زبان و ادبیات فارسی که عمر گرانقدر خویش را در راه اعتلای زبان و ادب پارسی صرف کرد موجب تاثر و تالم فراوان جامعه علمی و ادبی ایران شد.

این‌جانب فقدان این استاد گرانقدر و مفخر والامقام فرهنگی ایران را به خاندان مکرم  آن مرحوم، شاگردان و عموم علاقه‌مندان این فقید سعید تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

خداوند روح ایشان را با روح اولیا و اوصیا محشور فرماید. ان‌شاالله.»