به گزارش هنرآنلاین، دبیرخانه‌ جایزه‌ «کتاب سال غزل» فراخوان چهارمین دوره‌ این جایزه‌ ادبی را با دبیری حامد ابراهیم‌پور اعلام کرد. جایزه‌ مستقل کتاب سال غزل در چهارمین دوره‌ برگزاری خود- که به دلیل شیوع بیماری کرونا با دو سال تاخیر برگزار می‌شود- از شاعران و ناشرانی که در سال‌ها ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ و۱۴۰۰ مجموعه‌ غزل منتشر کرده‌اند، همچنین شاعرانی که تاکنون مجموعه‌ غزلی منتشر نکرده اما به‌ اندازه‌ یک کتاب شعر دارند، دعوت کرده است که در این دوره از جایزه شرکت کنند.

شورای سیاست‌گذاری جایزه‌ کتاب سال غزل (هادی خورشاهیان، پوریا سوری، محمدرضا شالبافان و حامد ابراهیم‌پور) شرایط شرکت در این جایزه را در بخش‌های کتاب سال و بخش ویژه، به شرح زیر اعلام کرده است:

شرایط شرکت در بخش کتاب سال غزل

یک: کتاب در سال ۱۳۹۸-۱۳۹۹ یا ۱۴۰۰ چاپ شده و در شناسنامه‌ کتاب ذکر شده باشد.

دو: کتاب چاپ اول و به زبان فارسی در ایران منتشر شده باشد.

سه: کتاب برگزیده‌ اشعار یا مجموعه‌ گروهی نباشد.

علاقه‌مندان به شرکت در این بخش، باید پنج نسخه از اثر خود را تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۱ به نشانی «تهران، میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی -روبه‌روی ورزشگاه شیرودی- خیابان اردلان، پلاک ۲۵، کانون ادبیات ایران، دبیرخانه‌ جایزه‌ کتاب سال غزل» ارسال کنند.

شرایط شرکت در بخش ویژه (مجموعه‌ شعر منتشرنشده)

در بخش ویژه نیز که برای کشف استعدادهای شعری یا تشویق شاعران به چاپ مجموعه‌ غزل برگزار می‌شود، آن دسته از شاعرانی که تاکنون مجموعه‌ غزل منتشر نکرده‌اند، آثار خود را با توجه به شرایط زیر - تنها - از طریق نشانی پست الکترونیکی می‌توانند ارسال کنند.

شرکت‌کنندگان در این بخش نباید تاکنون (چه در سال‌های گذشته و چه در سال جاری) مجموعه‌ غزل منتشر کرده یا برای انتشار به ناشری سپرده باشند. انتشار کتاب یا مجموعه‌ شعر در قالب‌های دیگر، برای شرکت در این بخش مانعی محسوب نمی‌شود.

مجموعه‌ی شعرها باید به زبان فارسی باشد.

تعداد شعرها باید ۳۰ عدد باشد یا دست‌کم ۶۴ صفحه‌ یک کتاب را شامل شود.

آثار باید در فرمت pdf باشد. از فرستادن اثر به صورت پرینت شده خودداری شود که در این صورت، در چرخه‌ داوری آثار قرار نخواهد گرفت.

تبصره: حضور در این بخش برای تمامی شاعران فارسی‌زبان ایران و دیگر کشورها آزاد است.

در این بخش نیز علاقه‌مندان تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۱ فرصت دارند که شعرهای خود را به این نشانی پست الکترونیکی ارسال کنند:

Ketabsalghazal@gmail.com

به نفرات اول تا سوم لوح یادبود و تندیس جایزه اعطا خواهد شد و کتاب نفر اول این بخش با حمایت شورای سیاست‌گذاری جایزه‌ کتاب سال غزل، در انتشارات آنیما منتشر خواهد شد.