به گزارش هنرآنلاین، علی سرتیپی سخنگوی شورای راهبردی اکران با بیان این مطلب درخصوص مصوبات ششمین جلسه شورای راهبردی اکران گفت: جلسه شورا روز دوشنبه ۵ اردیبهشت ماه با حضور آقای خزاعی ریاست سازمان سینمایی برگزار شد. در این جلسه اطلاعات تفکیکی و مقایسه‌ای اکران و ضریب اشغال سالن‌ها و رده بندی ۴۰ سالن برتر سینمای کشور با جزییات و منحنی‌های آماری مربوطه توسط رییس موسسه سینما شهر در اختیار اعضا قرارگرفت که اطلاعات کارشناسی بسیار سودمندی بود و قطعا داشتن اطلاعات مهمترین رکن برای سیاست‌گزاری و مدیریت و راهبری ‌پدیده پرمناقشه‌ای همچون اکران سینمای ایران است.

وی ادامه داد: همچنین اخرین تغییرات و اصلاحات قرارداد یکسان که ملاک اصلی کار میان پخش کنندگان و سینماداران است به تصویب رسید و مقرر شد این قرارداد پس از ابلاغ رییس سازمان سینمایی در سمفا بارگذاری شود و طبعا فیلم‌های آتی با استفاده از این قراردادها روانه اکران می‌شوند.

سخنگوی شورای راهبردی اکران با اشاره به دستور بعدی شورا با محوریت تدوین آیین‌نامه (نظامنامه) اکران خاطرنشان ساخـت: پیش نویس آیین‌نامه (نظامنامه) تدوین شده با وسواس و بصورت بند به بند آماده شده در شورا به بحث گذاشته شد که تقریبا به اتمام رسید و پس از ویرایش نهایی در اختیار صنوف قرار می‌گیرد و با جمع بندی نظرات احتمالی صنوف ظرف یک هفته به تایید نهایی در شورای راهبردی اکران خواهد رسید و سپس، بعد از ابلاغ رییس سازمان سینمایی مبنای عملکرد اکران امسال و سال‌های آتی سینمای کشور خواهد بود.

سرتیپی در پایان افزود: انشالله با کارهای زیرساختی و وسواسی که توسط اعضای شورای راهبردی و صرف وقت در جلسات طولانی، شاهد جوی آرام، قانونمند و پر طراوت و پر رونق همراه با رعایت انصاف و حرکت در مدار عدالت برای اکران سینماها در دوران پر ترافیک فیلم‌ها پس از کرونا باشیم.