به گزارش هنرآنلاین، مؤسسه فرهنگی و هنری‌ایده امسال و در آستانه هفته گرافیک‌دیزاین از همین هفته تا انتهای هفته گرافیک‌دیزاین، برنامه‌های متنوع و جذابی را برای علاقه‌مندان هنر‌های تجسمی و مخصوصاً هنر گرافیک و طراحی تدارک دیده است. این برنامه‌ها از روز چهارشنبه ۷ اردیبهشت با برگزاری دو نشست آغاز خواهد شد. 

روز چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ نشستی با موضوع «طراحی وب و رسانه‌های دیجیتال» با حضور مهدی پناه دوست، کارشناس و مدرس طراحی وب و شبکه‌های اجتماعی، از ساعت ۱۷ الی ۱۸ در مؤسسه‌ایده برگزار خواهد شد. بعد از اتمام این نشست و از ساعت ۱۸ الی ۱۹ نشست «طراحی بازی‌های رایانه‌ای» با حضور محمد دهنو، مدرس و بازی‌ساز در همان مکان منعقد می‌گردد.

روز پنجشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، نشست «طراحی جواهرات، زیورآلات و اکسسوری» با حضور سمیرا کاظمی، کارشناس طراحی جواهر، از ساعت ۱۷ الی ۱۸ در محل مؤسسه برقرار خواهد بود. نشست دوم در این روز، نشست «طراحی مد و لباس» است که با حضور کوشنا شاهرخی، کارشناس و مدرس فشن دیزاین و از ساعت ۱۸ الی ۱۹ برگزار می‌گردد.

روز چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، برنامه‌های مؤسسه با نشست «موشن دیزاین» آغاز خواهد شد. در این برنامه رضا رسول‌خانی، مدرس نرم‌افزار‌های جلوه‌های ویژه و موشن گرافیک، از باید‌ها و نباید‌های این هنر سخن خواهد گفت. نشست «موشن دیزاین» از ساعت ۱۷ الی ۱۸ در مؤسسه‌ایده دایر خواهد بود و بعد از آن در ساعت ۱۸ نشست «طراحی محصول» با حضور محراب شیخانی، مدرس طراحی صنعتی، آغاز خواهد شد.

روز پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ که آخرین روز برگزاری ویژه‌برنامه‌های‌ایده به مناسبت هفته گرافیک‌دیزاین است، با دو نشست همراه خواهد بود. نشست « رابط کاربری و تجربه کاربری» (UI/UX) با حضور فریناز ابراهیم‌زاده، مدرس UI/UX، از ساعت ۱۶ الی ۱۷ و نشست «تولد‌ایده تا خلق اثر گرافیک»، با حضور ایرج میرزاخانی، گرافیست مطرح ایرانی و آرش سلطانعلی، طراح و مدرس گرافیک دیزاین، از ساعت ۱۷ الی ۱۹ برگزار خواهند شد.

تمامی برنامه‌ها و نشست‌های فوق به صورت کاملاً رایگان برگزار شده و ورود برای عموم علاقه‌مندان در این برنامه‌ها آزاد است.

علاوه بر نشست‌های مذکور، سه کارگاه تخصصی یک‌روزه نیز در این بازه زمانی در مدرسه هنرهای‌ایده دایر خواهند شد. «کارگاه یک روزه طراحی پوستر» با حضور آرش سلطانعلی، مدرس و طراح گرافیک، روز چهارشنبه، ۷ اردیبهشت، از ساعت ۱۰ الی ۱۴ برگزار می‌گردد.

کارگاه دوم، «طراحی نشانه‌های نوشتاری و تصویری» نام دارد که این کارگاه نیز با حضور آرش سلطانعلی و در روز پنجشنبه، ۸ اردیبهشت، از ساعت ۱۰ الی ۱۴ دایر خواهد شد.

سومین و آخرین کارگاه در هفته گرافیک‌دیزاین نیز «کارگاه یک روزه Ai+Ps و آماده‌سازی فایل‌های چاپی» است که با حضور بهزاد عطیفه، مدرس نرم‌افزار‌های گرافیک و روز پنجشنبه، ۸ اردیبهشت، از ساعت ۱۴ الی ۱۸ برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان جهت شرکت در این سه کارگاه لازم است که با شماره‌های ۰۲۱-۸۸۸۲۳۳۸۷، ۰۲۱-۸۸۸۲۳۶۲۵ تماس گرفته و ثبت‌نام نمایند. تمامی نشست‌ها و کارگاه‌های فوق در تاریخ‌های ذکر شده در گالری‌ایده به آدرس تهران، خیابان کریمخان، خیابان خردمند شمال، خیابان هجدهم، پلاک ۲۶ برگزار خواهد شد.

گفتنی است روز جهانی گرافیک (۲۷‌آوریل) برای نخستین بار در سال ۱۹۹۵، توسط انجمن بین‌المللی طراحان گرافیک، نام‌گذاری شد که بعد‌ها به روز جهانی دیزاین تغییرنام پیدا کرد و علاوه بر گرافیک، تمام شاخه‌های دیزاین را نیز دربر می‌گیرد.