به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، اولین جلسه شورای علمی دومین دوره جایزه شهید سلیمانی برگزار و در این‌جلسه مقرر شد تا علاوه بر تجلیل از آثار پژوهشی برتر منتشر شده در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، پژوهشگران و مراکز پژوهشی برتر نیز معرفی و از آنها تجلیل شود. همچنین در این جلسه بر ضرورت ثبت جایزه شهید سلیمانی به‌عنوان یک رخداد علمی و پژوهشی تاکید شد.

شورای علمی دومین دوره دوسالانه انتخاب آثار برتر پژوهشی دفاع مقدس و مقاومت در این جلسه برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع «ضرورت پژوهش درباره دفاع مقدس و مقاومت»، تبدیل موضوع پژوهش درباره دفاع مقدس و مقاومت به گفتمان عمومی در سطح جامعه علمی کشور، لزوم ارتباط با پژوهشگاه‌ها و اندیشکده‌ها، لزوم برطرف کردن موانع پژوهش و ایجاد سازوکار لازم برای توجه مراکز علمی به موضوع مهم پژوهش در حوزه دفاع مقدس و مقاومت و حمایت مالی و معنوی از پایان‌نامه‌های دکتری با موضوع پژوهش درباره دفاع مقدس و مقاومت را از اقدامات مهمی برشمردند که باید در خلال روند اجرای این دوسالانه اجرایی و عملیاتی شود.

همچنین در این جلسه با اتفاق‌نظر اعضای شورای علمی، محسن پرویز به‌عنوان دبیر علمی دومین دوره دوسالانه انتخاب آثار برتر پژوهشی دفاع مقدس و مقاومت (جایزه شهید حاج قاسم سلیمانی) انتخاب شد. محسن پرویز در اولین دوره جایزه شهید حاج قاسم سلیمانی نیز سمت دبیر علمی این جایزه را بر عهده داشته است.