گروه سینمایی هنرآنلاین: بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما برنامه «زندگی پس از زندگی» پرطرفدارترین برنامه افطار، برنامه «ماه خدا» پرطرفدارترین برنامه سحر و سریال «نجلا» به عنوان پرطرفدارترین سریال ماه رمضان ۱۴۰۱ اعلام شده است.

«زندگی پس از زندگی» در صدر

باتوجه به آمار اعلام شده به طور کلی ۲۶.۶ درصد، مخاطب برنامه‌های افطار و ۱۷.۴ درصد مخاطب برنامه‌های سحر تلویزیون بودند. نکته قابل توجه انتخاب برنامه «زندگی پس از زندگی» با ۱۴ درصد تماشاگر و ۸۹.۷ درصد رضایت زیاد مخاطبان است که سبب شده تا این برنامه در صدر برنامه‌های پرمخاطب افطار سیمای رسانه ملی قرار گیرد. 

«زندگی پس از زندگی» به تهیه‌کنندگی  و اجرای عباس موزون، برنامه‌ای متفاوت درباره مرگ و عالم ماوراء است که پس از پخش دو فصل موفق در سال‌های گذشته، امسال نیز هر شب ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه چهارسیما روی آنتن می‌رود. این برنامه روایت افرادی را تصویر می‌کند که به گونه‌ای تقریبا مرگ را تجربه کرده‌اند. در این برنامه با سفر به نقاط مختلف ایران و جهان، مخاطبان مهمان روایت‌های شگفت انگیز و تجربه گران مرگ تقریبی از عالم غیب می‌شوند. 

«نجلا۲» محبوب‌ترین سریال ماه رمضان

در بخش سریال‌های تلویزیونی نیز، بر اساس آمار اعلام شده از نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما پیرامون سریال‌های ماه مبارک رمضان ۱۴۰۱ ، ۷۴.۸ درصد مردم در این ماه مخاطب برنامه‌های تلویزیون بودند. سریال «نجلا۲» نیز با ۲۶.۸ درصد مخاطب و ۷۷.۱ درصد رضایت مخاطبان در صدر سریال‌های پربیننده تلویزیون در ماه رمضان قرارگرفته است.

سریال «نجلا۲» به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور پخش خود را از نوروز امسال در شبکه سه سیما آغاز کرد و بالاخره در نیمه دوم ماه رمضان توانست توجه طیف بیشتری از مخاطبان را به خود جلب کند. این مجموعه تلویزیونی با بیان روایتی عاشقانه از روزهای ابتدایی انقلاب ۵۷، تصویری متفاوت از جنگ ایران و عراق و مقاومت مردم خوزستان را به نمایش می‌گذارد. 

بر مبنای آمار ارائه شده، دیگر سریال‌های تلویزیون نیز مورد توجه مخاطبان بودند. به این ترتیب سریال‌های «خوشنام» از شبکه یک سیما با ۲۶ درصد مخاطب و ۷۶.۴ درصد رضایت مخاطبان و «از سرنوشت چهار» از شبکه دو سیما با ۲۰.۸ درصد مخاطب و ۸۲.۹ درصد رضایت مخاطب و «مسافران شهر» از شبکه پنج سیما با ۵.۵ درصد بیننده در رده‌های بعدی استقبال مردم قرار گرفته‌اند.