به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی انتشارات مدرسه، همه افراد به ویژه نوجوانان به‌خاطر چالش‌ها، دغدغه‌ها و مسائلی که در گذر زندگی عادی و معمولی برایشان پیش می‌آید نیازمند این هستند که بتوانند مهارت‌های زندگی را به صورت عملی‌تر، زنده‌تر و قابل لمس‌تر تجربه، تمرین کنند و یاد بگیرند. مهارتی که زمینه‌سازی می‌کند چگونه با کمک توانایی و پتانسیل‌های درونی خودشان راه درست را از راه نادرست تشخیص دهند و تصمیم مناسب‌تری را نسبت با مسائل گوناگونی که با آن روبرو می‌شوند اتخاذ کنند.

انتشارات مدرسه مجموعه خودآموز «من یک دخترم» را با توجه به تکیه بر نوع تفکر و مهارتی که با آن مواجه می‌شود بر پایه مبانی اسلامی یعنی با نگاه اسلامی و ایرانی برای دختران نوجوان در قالب سه جلد به قلم لیلا سلیقه‌دار چاپ و روانه بازار کرد.

نویسنده در کتاب با ارائه تمرین و کارگاهی که به صورت نوشتاری برگزار می‌کند آن را به یک کتاب خودآموز تبدیل کرده تا سنین ۱۲ تا ۱۸ سال بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. علاوه بر این‌ها کتاب پرسش محور است و  با ایجاد چالش و غیر مستقیم‌ ذهن بچه‌ها را نشانه‌گیری می‌کند.

لیلا سلیقه‌دار، دکترای برنامه‌ریزی آموزشی دارد و عمده فعالیتش مشاوره است. تاکنون تالیفات زیادی به صورت فردی و گروهی در این زمینه داشته است. سلیقه‌دار، مدرس دوره‌ آموزش خانواده و دوره مهارت‌های زندگی و مشاور تحصیلی، رشد و تربیتی کودکان و نوجوانان نیز هست.

مجموعه مصور سه جلدی «من یک دخترم» مشتمل بر ۹ فصل در فروشگاه‌های سراسر کشور و همچنین فروشگاه اینترنتی انتشارات مدرسه در دسترس مخاطبان قرار دارد.