گروه تئاتر هنرآنلاین: نمایش «شهرآشوب» به نویسندگی شه‌‌ناز ‌روستایی، کارگردانی علی ‌طربی و تهیه‌کنندگی امیرحسین شفیعی از 7 فروردین ساعت 18 در تماشاخانه سنگلج روی صحنه است. علی ‌طربی، فرنوش ‌نیک‌‌اندیش، محسن ‌قصری، علی ‌باهری، علی بیک‌احمدی، رسول ‌حق‌‌شناس، محمدرضا ‌صفری، زهرا ملایری، عاطفه ‌غضنفری، نازنین ‌فراهانی، سمیرا ‌کریمی، علیرضا حاجی‌زده و امیرحسین جعفری در این نمایش بازی می‌کنند.

طربی ضمن بیان اینکه در ابتدا این نمایش در جشنواره تئاتر آیینی و سنتی سال گذشته روی صحنه آمده است، درباره جذابیت‌های انتخاب نمایشنامه «شهر آشوب» به منظور اجرا گفت: این اثر متنی روان و به روز دارد و از این رو به این نمایشنامه علاقمند شدم و تصمیم به اجرای آن گرفتم.

او درباره موضوع و مضمون نمایش «شهر آشوب» عنوان کرد: این نمایش داستان غلام سیاهی است که به منظور رسیدن به عشق خود دست به هر کاری می‌زند. اتفاقاتی در روند داستان نمایش رخ می‌دهد که سیاه مجبور به گفتن دروغ می‌شود و ...

این بازیگر و کارگردان تئاتر درباره زمان و مکان اتفاقات این نمایش اظهار کرد: رخدادهای نمایش در زمان قجر می‌گذرد اما از آنجا که دیالوگ‌هایی همسان با این روزها در این اثر وجود دارد تقریباً این نمایش زمان نامشخصی دارد.

dc354807-8b50-4224-8f75-0b4bc905d2b0

او درباره سبک و فضای اجرایی «شهر آشوب» یادآور شد: این نمایش فضای سیاه بازی یا روحوضی دارد که با زبان طنز اجرا می‌شود. «شهرآشوب» با تمام اقشار سر و کار دارد و از گروه سنی نوجوان تا کهنسال با آن ارتباط برقرار می‌کنند.

او در پایان صحبت‌هایش عنوان کرد: از مخاطبان درخواست دارم از این‌گونه آثار نمایشی حمایت کنند چرا که این نمایش‌ها که نشان‌دهنده فرهنگ ماست در حال فراموشی و نابودی است.

دیگر عوامل عبارتند از دستیاران تهیه: علیرضا ‌فتاحی، متین اسدی، جانشین تهیه‌کننده: مسعود زمانی، دستیار کارگردان: فرنوش ‌نیک‌‌اندیش، مدیر تولید: محمدرضا ‌صفری، منشی صحنه: امید عامری، مدیر صحنه: علی ‌باهری، طراح پوستر و بروشور: فرشته زیدی، طراح لباس و دوخت لباس: مریم طربی، محبوبه طربی طراح دکور: علی ‌طربی،  طراح نور و اجرای نور: میثم کحالی، اجرای دکور: حسین مهربانی، عکاس: مجید محبوبی‌راد، ساخت تیزر تبلیغاتی: نوید جمالی، مدیر روابط‌عمومی: نازنین ‌فراهانی،  دستیاران صحنه: امیرحسین جعفری، علیرضا حاجی‌زاده، محمد دانش، کمانچه: علی جباری و تنبک:  مهدی محتشم.

در خلاصه داستان نمایش «شهرآشوب» آمده است: سلیم که شیفته کنیز خانه همسایه بغلی شده برای به دست آوردن او حتی شهر را به آشوب کشیده ولی...

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.