گروه معماری هنرآنلاین: ساختمان از چهار حجم با ارتفاع‌های مختلف تشکیل شده که ارتفاع یکی از آنها ارتفاع ۱۰۰ متر می‌رسد و آن را به بلندترین ساختمان جهان با سازه چوبی تبدیل می‌کند. این سازه ۱۴.۶ متر از بلندترین برج مسکونی چوبی فعلی، ساختمان میوستورنه در نروژ با ارتفاع ۸۵.۴ متر پیشی خواهد گرفت.

این ساختمان با پوشش سفالی که Rocket&Tigerli نام دارد، قرار است در یک منطقه صنعتی در شهر ونترتور در نزدیکی زوریخ ساخته شود. گروه معماری اشمیت هامر لاسن این ساختمان را با همکاری استودیوی معماری محلی سوئیس Cometti Truffer Hodel طراحی کرده است.

این ساختمان کاربری‌ها مختلف خواهد داشت که شامل  خوابگاه دانشجویی، مسکونی، رستوران، فضاهای خرده‌فروشی و یک هتل در چهار بلوک خواهد بود. در سطح زمین، این حجم‌ها توسط یک میدان عمومی سبز و کوچه‌ها به هم متصل خواهند شد. به گفته این استودیو، هر یک از چهار بلوک هویت بصری خود را خواهند داشت تا به ساکنان کمک کند تا حس تعلق به محله را ایجاد کنند.

نمای بیرونی ساختمان‌ها با آجرهای سفالی قرمز و زرد با جزئیات سبز پوشیده می‌شود تا سقف‌های قرمز و آجرهای زرد ساختمان‌های اطراف منطقه را منعکس کند.

کریستین آلمارک، معمار ارشد گروه اشمیت هامر لاسن، گفته است: «ساختمان بر اساس رنگ‌ها، مواد و بافت‌های موجود در منطقه لوکشتاد طراحی شده که شامل آجرها و کاشی‌های قرمز و زرد است. حتی پرده‌های تعبیه‌شده در ساختمان، رنگ سبز تیره خود را از سازه‌های فولادی که در سالن‌های بزرگ اجتماع پیدا می‌کنید، می‌گیرند. ما یک سری تصاویر تحلیلی انجام دادیم تا ببینیم این ساختمان چگونه در کنار ساختمان‌های بلند شهر ظاهر می‌شود. این برج همچنین از نظر مقیاس با ساختمان‌های اطراف ارتباط دارد و با داشتن یک طبقه فرورفته در طبقه هشتم برج، از نظر بصری به پشت بام اطراف سه ساختمان Tigerli متصل می‌شود.»

بلوک ها دارای نمای بیرونی شبکه‌ای خواهند بود که توسط نوارهای افقی و عمودی از آجر و کاشی تشکیل شده‌اند. بالکن‌ها، تراس‌ها و شیشه‌های مربعی فضاهای بین نوارهای بیرونی را پر می‌کند و نور روز را از دو طرف به هر یک از واحدهای مسکونی می‌رساند. تعدادی فضاهای سبز در کنار پانل‌های فتوولتائیک بالای سقف بلوک قرار می‌گیرند.

 این برج نماد تغییر رویکردها در جامعه ساخت و ساز است و نشان می‌دهد که می‌توان با استفاده از مصالح مقاوم، ساختمان‌های بزرگی ساخت. بر طبق این پیش‌بینی‌ها برج Rocket&Tigerli سال ۲۰۲۶ افتتاح خواهد شد.