گروه سینمایی هنرآنلاین: مجموع فروش فیلم‌های سینمایی در این هفته تا صبح روز ۲۷ فروردین با استقبال ۱ میلیون و ۴۹۱ هزار و ۹۵۴ مخاطب، رقم ۵۰ میلیارد و ۵۲۵ میلیون تومان فروش را رد کرد. فیلم‌های اکران نوروز تا این لحظه در ۶۳ هزار و ۱۶۵ سانس به نمایش درآمده‌اند و میانگین مخاطبان سینما در هر سانس معادل ۲۴ نفر بوده است.

«سگ‌بند» مهران احمدی

تقریبا نزدیک به نصف فروش کل آثار سینمایی متعلق به «سگ‌بند» دومین تجربه کارگردانی مهران احمدی است. این میزان استقبال مخاطبان نشان می‌دهد همچنان تماشاگران فیلم‌های کمدی را بیشتر دوست دارند. این فیلم که از ۲۵ اسفند روی پرده رفته، تاکنون ۶۶۱ هزار و ۵۸۷ نفر تماشاگر داشته و به فروش ۲۲ میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان رسیده است. «سگ‌بند» با در اختیار داشتن ۳۹۲ سالن سینما تاکنون در ۱۶ هزار و ۶۵۲  نوبت به نمایش درآمده و میانگین مخاطبان آن ۴۰ نفر بوده است.

«موقعیت مهدی» هادی حجازی‌فر

کسی فکر نمی‌کرد «موقعیت مهدی» که قرار است چندی بعد به صورت مجموعه تلویزیونی روی آنتن برود، با استقبال مخاطبان روی پرده سینما نیز مواجه شود. این فیلم از ۱۸ اسفندماه اکران خود را در سینماها آغاز کرده و تاکنون به فروش ۹ میلیارد تومان رسیده است. فیلم با در اختیار داشتن ۴۲۸ سالن سینما تاکنون ۱۴ هزار و ۲۰۰ نوبت نمایش و ۲۸۳ هزار و ۴۶۳ مخاطب داشته است.

«شادروان» حسین نمازی

دیگر فیلم کمدی اکران نوروز آنچنان که انتظار می‌رفت مورد استقبال مخاطبان قرار نگرفت. با این همه «شادروان» که از ۲۵ اسفند روی پرده رفته،  اکنون ۲۱۸ هزار و ۲۸۷ مخاطب داشته و به فروش بیش از ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است. ۳۷۹ سالن سینما در نزدیک به ۱۲ هزار نوبت «شادروان» را به نمایش گذاشته‌اند.

«روز صفر» سعید ملکان

«روز صفر» از جمله فیلم‌های تازه سینمای ایران است که در مدت یک ماه اکران روز به روز به میزان مخاطبان آن افزوده شد. این فیلم از ۲۵ اسفند به نمایش درآمد و ۱۷۳ هزار و ۵۰۰ مخاطب داشت. فروش «روز صفر» در این مدت نزدیک به ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بوده و با در اختیار داشتن ۳۵۰ سالن سینما در ۹ هزار و ۱۵۲ نوبت به نمایش درآمده است.

«مرد بازنده» محمدحسین مهدویان

این روزها پیش‌بینی استقبال مخاطبان از فیلم‌های غیر کمدی تبدیل به امری غیرممکن شده است؛ مانند آخرین ساخته محمدحسین مهدویان که با وجود بهره بردن از بازیگری چون جواد عزتی موفق نشده به فروشی بیش از ۵ میلیارد تومان برسد. «مرد بازنده» با در اختیار داشتن ۳۱۵ سالن سینما تاکنون ۱۳۲ هزار و ۹۶۵ مخاطب داشته است.

«گل به خودی» احمد تجری

«گل به خودی» یکی از فیلم‌هایی بود که در ژانر کودک توانست به فهرست اکران نوروز راه یابد. این فیلم با استقبال ۱۵ هزار مخاطب به فروشی نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است. «قدغن» به کارگردانی مجید مافی نیز دیگر فیلم اکران نوروز بود که البته خیلی زود به اکران آنلاین رفت و میزان فروش آن در سینماها ۲۱۷ میلیون تومان بود.