به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط‌عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، ناشران فعال، تشکل‌های صنفی نشر، نهادها، موسسات فرهنگی و آژانس‌های ادبی سراسر کشور می‌توانند برای مشارکت در بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد و معرفی آثار برتر ایرانی تا اول اردیبشهت ماه به سامانه ketab.ir  مراجعه و ثبت‌نام کنند.

خانه کتاب و ادبیات ایران در نظر دارد با برپایی غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران در بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد با هدف گسترش و توسعه نشر جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی شرکت کند. 

 امکانات و تسهیلات برای حضور در غرفه جمهوری اسلامی ایران به این شرح است:

۱.    اختصاص فضا در غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران به منظور عرضه و نمایش کتاب‌های منتخب

۲.    هماهنگی و اختصاص فضا در غرفه جهت برگزاری نشست‌ها و دیدارهای دو جانبه یا چندجانبه

۳.    ارسال رایگان کتاب‌های منتخب متقاضیان به نمایشگاه تا سقف معین

 تبصره : خانه کتاب و ادبیات ایران در خصوص بند یک و دو طبق صلاح‌دید و امکانات موجود در نمایشگاه کتاب بغداد اقدام خواهد کرد.

 بدیهی است کلیه هزینه‌ها و اقدامات مربوط به بلیط هواپیما، اقامت و رفت‌ و آمد نماینده یا نمایندگان اعزامی، بر عهده متقاضی است.

متقاضیان می‌توانند تا اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ با مراجعه به سامانه ketab.ir نسبت به ثبت‌نام در بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد اقدام کنند و در صورت کسب شرایط حضور تا پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱برای امضای تفاهم‌نامه همکاری و معرفی یک نفر به عنوان متصدی غرفه به صورت ثابت اقدام کنند.

همچنین متقاضیان باید لیست کتاب‌های مناسب و قابل عرضه در نمایشگاه را تا پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ معرفی و کتاب‌های منتخب را مطابق فهرست اعلام شده تا دهم اردیبهشت ماه به خانه کتاب و ادبیات ایران ارسال کنند. ارائه بروشور و چکیده صدوپنجاه کلمه‌ای به زبان عربی یا انگلیسی برای کتاب‌های ارائه شده نیز ضروری است.

بر اساس اولویت‌های مربوط و ظرفیت محدود، نسبت به انتخاب و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در این خصوص اقدام می‌شود.

کتاب‌های قابل عرضه در بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد باید چه شرایطی داشته باشند؟

۱.کتاب‌های قابل عرضه در بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد باید دارای مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با قابلیت عرضه در بازارهای جهانی نشر و امکان فروش حق نشر به ناشر خارجی را داشته باشند.

۲.تالیفی بودن کتاب‌های پیشنهادی (ارجحیت با کتاب‌های منتشر شده به زبان‌های خارجی و یا کتاب‌های دو زبانه به یکی از زبان‌های دیگر مانند عربی و انگلیسی و نیز کتاب‌های برگزیده در یکی از جوایز یا جشنواره‌های ملی یا بین‌المللی) است.

۳.جدید الانتشار بودن کتاب‌های پیشنهادی (اولویت با کتاب‌هایی است که آخرین ویرایش و یا تجدید چاپ آن در پنج سال اخیر باشد).

۴.تناسب موضوعی کتاب‌های پیشنهادی (اولویت با کتاب‌های به زبان عربی و با موضوعات مختلفی همچون ایران شناسی، هنری، تاریخی، دینی، ادبیات پایداری و دفاع مقدس، ادبیات کلاسیک و معاصر، کودک ونوجوان)

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به خانه کتاب و ادبیات ایران به نشانی تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین فلسطین و برادران مظفرجنوبی، شماره ۱۰۸۰ مراجعه یا با شماره تلفن ۶۶۴۱۵۵۴۰-۰۲۱ تماس بگیرند.

بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ با حضور جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.