به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط‌عمومی حوزه هنری، سومین شب از هشتمین هفته هنر انقلاب با تقدیر از چهره‌های سال هنر انقلاب در رشته‌های روایت و تحقیق تاریخ شفاهی شامگاه سه‌شنبه ۲۳ فروردین‌ماه در محوطه حوزه هنری برگزار شد.

در این مراسم سیدکمال هاشم‌زاده مجری برنامه از میثم مرادی معاون راهبری استان‌های حوزه هنری دعوت کرد روی سن برود و از سه هنرمند منتخب در استان‌ها محبوبه‌سادات رضوی‌نیا، محمد قاسمی‌پور و میرعمادالدین فیاضی نویسنده کتاب «گزارش به آینده» تقدیر شد.

در ادامه مرتضی سرهنگی نویسنده پیشکسوت عرصه ادبیات مقاومت و پایداری گفت: می‌خواهم درس کوچکی از سیدمرتضی آوینی بازگو کنم. عید سال ۷۲ روز پنجم که سرکار آمدم می‌دانستم آقا مرتضی رفته خرمشهر؛ به سفری که بعد از آن دیگر برنگشت. اما او بود و بعد از این‌که خواندن نمازمان تمام شد و آقامرتضی همان پیراهن آبی و اورکت روی شانه‌اش را بر تن داشت، به او گفتم خرمشهر بودی و مأموریت تمام شده؟ گفت آمده‌ام وسایلی با خود ببرم. به دریایی رفته‌ایم که شرایطش سخت است و گفت سفره امام حسین(ع) بسیار برکت دارد.

او ادامه داد: یک‌بار هم در جمعی که آقای بهبودی هم حضور داشتند، به ایشان گفتیم یکی از بچه‌ها گفته ما «روایت فتح» را ضبط می‌کنیم و بعد در خلوت با دقت می‌بینیم. آقامرتضی گفت من به این مردم بدهکارم و روایت فتح قسط‌های هفتگی‌ست که پرداخت‌شان می‌کنم.

طیبه پازوکی نویسنده کتاب «گوهر صبر» شامل خاطرات گوهرالشریعه دستغیب اولین چهره هنر انقلاب در بخش محققان تاریخ شفاهی معرفی شد. همچنین مجتبی عطاردی، عضو هیئت علمی دانشگاه شریف و راوی کتاب «از شریف تا لس‌آنجلس» و کیانوش گلزار راغب نویسنده کتاب «برده سور» و چند کتاب دیگر در حوزه دفاع مقدس در بخش تحقیق تاریخ شفاهی مورد تقدیر قرار گرفتند.

در ادامه لیلا نظری گیلانده نویسنده کتاب «حاج جلال» در بخش راویان به عنوان چهره هنر انقلاب در سال ۱۴۰۰، مریم کاتبی راوی شب خاطره، و محمد نورانی راوی کتاب «فرزندان ننه عبدالله» نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.

محمد نورانی درباره کتابی که روایت کرده، چنین توضیح داد: کتاب من امانتی‌ست که بعد از سال‌ها رضایت دادم نوشته‌شود. زمانی شهید جهان‌آرا به من جمله ارزشمندی گفت: «آنچه می‌دانی متعلق به تو نیست»، و [این کتاب] متعلق به مردم ایران است و من حرف‌هایم را در آن نوشتم. امروز چهلمین سال آزادسازی خرمشهر است و مردمش امروز می‌گویند ما را به قبل برگردانید. زیرا خرمشهر هنوز خرمشهر نشده.

محمدمهدی دادمان، مرتضی سرهنگی، علیرضا افشار، محسن غنی‌یاری، منوچهر متکّی، رضوانه دبّاغ، گلعلی بابایی، رحیم مخدومی، سعید علامیان، یعقوب توکلی، سعید فخرزاده، گلستان جعفریان، سیده‌اعظم حسینی، صباح وطن‌خواه، معصومه سپهری، فاطمه دوست‌کامی، سیدمجتبی عطاردی، کوروش پارسانژاد، علی قربانی، کیانوش گلزار راغب، محمد نورانی، مریم کاتبی، لیلا نظری گیلانده، هدایت‌الله بهبودی، داوود ضامنی و… از جمله مهمانان و چهره‌های حاضر در این برنامه بودند.