گروه معماری هنرآنلاین: معماران سو فوجیموتو از طرح توسعه ایستگاه شرقی هیدا فوروکاوا، یک مرکز منطقه‌ای که هدف آن غنی‌سازی زندگی، اوقات فراغت و فرهنگ ساکنان شهر هیدا در استان گیفو است، رونمایی کرده است.

این مرکز شامل یک پایگاه تحقیقاتی دانشگاهی، خوابگاه دانشجویی، یک زمین بازی با شرایط آب‌وهوایی و امکانات تجاری خواهد بود که همه به هم پیوسته هستند تا یک جامعه هماهنگ را تشکیل دهند.

توسعه سایت ۲۱۳۰۰ متر مربعی از طبیعت منحصر به فرد هیدا الهام گرفته شده است و نمادی از گذشته و آینده آن است. میدان اصلی شکل یک کاسه یا ظرف خواهد داشت که در ژاپنی به آن «utsuwa» می‌گویند و سقفی شیروانی مانند آن بر روی مسیرهای متقاطع، الهام گرفته از مناظر سنتی شهر است.

میدان در مجاورت ایستگاه قرار خواهد گرفت و به سمت شهر باز می‌شود که تکثر را در بر می‌گیرد و تفاوت‌ها را هماهنگ می‌کند. ساختار بیضوی شکل آن به عنوان یک مرکز برای رهگذران عمل می‌کند. مسیرهای زیر سازه به سمت پشت بام ادامه می‌یابد، جایی که مردم با دیدی به سمت آسمان به آنجا دسترسی خواهند داشت

این پروژه همچنین با هدف افزایش تعداد گردشگران، ارتقای شهر هیدا و تضمین آینده روشن‌تر در شهر انجام می‌شود. این میدان با عملکردها و فعالیت‌های پاپ آپ متحرک خواهد شد و موضوعاتی مانند سنت و آینده، تنوع و همگرایی، فردی و گروهی، طبیعت و هنر، و قرار گرفتن در معرض و حفاظت را به هم پیوند می‌دهد.

معماران سوفوجیموتو