به گزارش هنرآنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فیلم بلند «اقیانوس پشت پنجره» به کارگردانی بابک نبی‌زاده در بخش مسابقه هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کینولاب لهستان نمایش داده می‌شود.

کینولاب یک جشنواره بین‌المللی فیلم برای کودکان و نوجوانان است که هر ساله در ماه خرداد  برابر با ژوئن در شهرهای مختلف این کشور با نمایش فیلم‌های راه یافته به بخش مسابقه برای مخاطبان ۴ تا ۱۸ سال برگزار می‌شود.

جشنواره کینولاب فیلم‌هایی را از سراسر جهان که از نظر کیفیت هنری، غنی و پیام‌های مهمی را منتقل می‌کنند انتخاب و داوری می‌کند. طبق آمار منتشر شده هر ساله تقریباً ۱۱هزار بیننده در این جشنواره فیلم می‌بینند.

امسال در بخش مسابقه کینولاب ۵۰ فیلم کوتاه، ۹ فیلم بلند سینمایی و ۸ فیلم مستند انتخاب شده و داوری می‌شود. برندگان فیلم‌های بلند و کوتاه هرکدام به‌طور مجزا از سوی هیأت داوران حرفه‌ای بزرگسالان و کودکان انتخاب خواهد شد.

«اقیانوس پشت پنجره» اولین فیلم بلند بابک نبی‌زاده از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که پس از چندین حضور بین‌المللی، جایزه بهترین فیلم‌ کودک و نوجوان و پروانه زرین بهترین فیلم نوجوان از سیزدهمین جشنواره فیلم‌های ایرانی سان‌فرانسیسکو، جایزه اصلی یونیسف و دیپلم افتخار بهترین بازیگر از سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان و جایزه بزرگ هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان «زیروپلاس» روسیه را در کارنامه خود ثبت کرده است.

دور ششم این جشنواره که در سال گذشته به‌صورت مجازی برگزار شد، فیلم سینمایی «دوچ» ساخته امیر مشهدی‌عباس و انیمیشن کوتاه «باد دوچرخه‌سوار» ساخته نازنین سبحان‌سربندی هر دو از تولیدات کانون پرورش فکری در بخش‌ مسابقه حضور داشتند.

هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان «کینولاب» در خرداد ۱۴۰۱ برابر با ژوئن ۲۰۲۲  به مدت دو هفته در شهرهای جنوب شرقی کشور لهستان برگزار می‌شود.