گروه تئاتر هنرآنلاین: نمایش «جنوب عمیق» نوشته و کار محمود هدایتی از 21 فروردین ساعت 19:45 در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه است و بازیگران این نمایش آرزو ‌تهرانی، کاوه ‌توکلی، کمال‌الدین حسینی، دایانا ‌عسگری، رضا مهرابی، محمود ‌هدایتی و فاطمه یاوری هستند.

محمود هدایتی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری نمایش «جنوب عمیق» گفت: همه چیز از  داستایفسکی و با خواندن مجدد یادداشت‌های زیرزمینی او و این احساس‌اش که؛ چقدر در انتقال اندیشه‌ای تاثیرگزار به دیگری ناتوان هستم، شروع شد. ناتوانی در بیان کلمات، من را به نوشتن کلمات متصل کرد و باز هم این کلمات در ابتدا، احساسات تلخ و شلخته من را به خواننده منتقل می‌کردند. اما رفته رفته زمانیکه شخصیت‌های نمایشنامه هدف نهایی و در حقیقت ناخودآگاه من را لمس کردند، از جنس تلنگر شدند و جهش در دسترسی به عواطف حقیقی دیگری رخ داد.

او در ادامه عنوان کرد: نام این نمایشنامه در ابتدا «هیچکس حق ندارد» بود که پس از چندین بار تغییر در نهایت به «جنوب عمیق» رسیدم.

این نویسنده و کارگردان درباره موضوع و مضمون نمایش اظهار کرد: «دنبال چیزی که بهش نمی‌رسی یا نمی‎ذارن که برسی نباش». این جمله یکی از دیالوگ‌های این نمایش‌نامه است و به نظرم به حد کفایت، دغدغه نویسنده را به دیگران منتقل خواهد کرد.

او درباره سبک و فضای اجرایی نمایش یادآور شد: زمانیکه در برابر تعدادی رباتِ انسان‌نما قرار بگیریم، چه خواهیم دید؟ از پاسخ به این سوال، به فضای اجرایی این نمایش می‌رسیم.

هدایتی درباره ویژگی نمایش «جنوب عمیق» عنوان کرد: در صورتیکه بتوانیم کلمه تئاتر را در کنار کلمه شقاوت قرار دهیم و از ترکیب آن‌ها به معنای تازه‌ای دست یابیم که البته در حقیقت عمر طولانی از این ترکیب می‌گذرد، می‌توان بر ویژگی بارز این نمایش دست گذاشت.

او در پایان صحبت‌هایش گفت: انسان پس از هزاران سال تلاش در جایگاه فعلی‌ است. جایی که ایستاده، زخمی عمیق را بر گردن خودش و طبیعت نهاده. این نمایش مخاطب را به دیدن این زخم در اوج وضوح، دعوت می‌کند.

در خلاصه داستان نمایش «جنوب عمیق» آمده است: پدری دیکتاتور اجازه رفتن به شهر را به خانواده‌اش نمی‌دهد؛ اما پس از بیماری جدی که برای او رخ می‌دهد، فرزند بزرگش را مامور رفتن به شهر می‌کند و ...

دیگر عوامل نمایش عبارتند از: مشاور کارگردان: امید ‌اولیایی، جانشین تهیه‌کننده: ندا زرئی، دستیار کارگردان: عبد نیک‌سیرت، منشی صحنه: رستا رحیمیان، طراح صحنه: محمود ‌هدایتی، مجری گریم: غزل کیایی و سعید پاک‌مهر، طراح نور: پدرام ‌رضوانی، طراح حرکت: دایانا ‌عسگری، مجری دکور: ایمان رحمت‌آبادی، مجری نور: روح الله فرهنگ‌دوست، اپراتور صدا: مهراب خاکی، مدیر روابط‌عمومی و مشاور رسانه‌ای: سیدمحمدصادق ‌سیادت، تبلیغات مجازی: امیر ‌لقمان، ساخت تیزر و تدوین تیزر: سپهر قنبری و عبد نیک‌سیرت و عکاس: پرتو ‌جغتایی، سپهر قنبری و رحیم ارمقان.

علاقمندان به تماشای نمایش می‌توانند بلیت آن را از سایت تیوال تهیه کنند.