به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی پردیس تئاتر شهرزاد، «هزار و یک شب» شهرزاد فصلی جدید در مجموعه پردیس تئاتر شهرزاد است که میزبان رویدادهایی نظیر نمایشنامه خوانی آثار جدید، رونمایی از آثار چاپ شده جدید، پنل علمی و رخدادهایی ویژه خواهد بود.

تئاتر شهرزاد با فرارسیدن ماه مبارک رمضان و در ادامه مسیر برنامه ریزی های برگزاری رویدادهای جدید در این مجموعه در جهت حمایت ویژه از نمایشنامه نویسان حرفه ای و همچنین دانشجویان حوزه ادبیات نمایشی در گام نخست با دعوت از محمد رحمانیان نمایشنامه نویس و کارگردان حوزه تئاتر جهت رونمایی و خوانش نمایشنامه های «عوت به مراسم اسید پاشی» و «آدامسخوانی» دوره اول این رویداد را آغاز کرد و در ادامه نیز با دعوت از هنرمندان این عرصه، برنامه های «هزار و یک شب» به صورت هفتگی ادامه خواهد داشت.

در این رویداد که شنبه ۲۰ فروردین ماه برگزار شد محمد رحمانیان با همراهی مهتاب نصیرپور، افشین هاشمی، اندیشه فولادوند و فرزین محدث قسمت هایی از این ۲ نمایشنامه را اجرا کردند.

رحمانیان درباره ۲ متن نمایشی خود گفت: «دعوت به مراسم اسید پاشی» سال ۱۳۹۱ در ونکوور کانادا برای یک مونولوگ نوشته شد. اما تنها یک بار در تهران در باغ موزه‌ زندان قصر و در روزهای پایانی اسفند ۹۲ روخوانی شد و این دومین بار است که به مناسبت انتشار نمایشنامه، روخوانی می‌شود.

وی افزود: نمایشنامه «آدامسخوانی» نیز در زمستان ۱۳۹۴ برای اجرا درگالری آریانا نوشته شد و البته تابستان سال بعد نیز در تماشاخانه‌ ایرانشهر روی صحنه رفت. این بار نیز، به بهانه‌ انتشار نمایشنامه، قطعاتی از آن را با همراهی مهتاب نصیرپور، افشین هاشمی، اندیشه فولادوند و فرزین محدث برایتان بازخوانی می کنیم.

۲ نمایشنامه‌ «دعوت به مراسم اسیدپاشی» و «آدامسخوانی» از سوی انتشارات «خانه‌ کاغذی» و زیر نظر الناز اسماعیلی منتشر شده است. در توضیح پشت جلد این کتاب آمده است: ۲ نمایشنامه‌ این کتاب، با همه‌ تفاوت‌هایشان در یک چیز مشترک هستند؛ و آن عبور از اشکال رایج درام‌نویسی برای رسیدن به شگردهای نمایشی غیر متداول است.

آیین رونمایی و خوانش ۲ نمایشنامه «دعوت به مراسم اسیدپاشی» و «آدامسخوانی» ساعت ۲۰:۳۰ روز شنبه ۲۰ فروردین در قالب برنامه «هزار و یک شب» در تئاتر شهرزاد برگزار شد.

ویژه برنامه «هزار و یک شب» در قالب رپرتوآر با مدیریت محسن میرزاخانی هر شب ساعت ۲۳ در سالن شماره ۳ شهرزاد برگزار می شود و آثار متنوعی از ماتیودولاپورت تا اسماعیل خلج در آن خوانش خواهد شد.