گروه سینمایی هنرآنلاین: احمد شفیعی در ابتدای این مراسم گفت: به بچه‌های استودیو نوبین خسته نباشید و تبریک می‌گویم که این فصل را هم به پایان رساندند. بچه‌ها زحمت زیادی کشیدند که این برنامه پرطرفدار نوروز هم روی آنتن برود و مشکلی وجود نداشته باشد. برای تولید این محصول به خودمان می‌بالیم و برای ادامه این برنامه نیز قرار است در راستای به روز رسانی، برنامه با تحول و شکل جدیدی ادامه پیدا کند. 

کفاش‌زاده در ادامه بیان کرد: خوشحالم که خانه ما ۱۱ فصل ادامه پیدا کرده است و به عوامل خسته نباشید می‌گویم. ۳ فصل آخر این مجموعه در کرونا تولید شد و شرایط سختی را سپری کردیم ولی به هر ترتیب خوشحالم که این برنامه در جامعه کوچکی تبدیل به خرده فرهنگ شده که اتفاق خوبی است. 

وی افزود: شخصا در یک پروژه به طور مستمر حضور پیدا نمی‌کنم ولی خانه ما برایم یک جایی برای یاد گرفتن است. به همین دلیل هر شهری که می‌روم چیزهای تازه‌ای یاد می‌گیرم. این برنامه یک گنجینه علمی است که از دل مردم بیرون آمده و ما سعی می‌کنیم که خیلی کم به آن دست بزنیم و خرد و دانش جمعی یک منطقه را تصویر کنیم و به همین دلیل هربار ما را غافلگیر می‌کند. 

عادل پیغام‌زاده مشاور این برنامه نیز در ادامه بیان کرد: به عنوان کسی که در حوزه رسانه فعالیت دارم این برنامه را پدیده می‌دانم. برنامه‌ای که تلفیقی از ریالیتی شو، سواد مالی و بازی‌سازی است.

شفیعی در ادامه درباره تغییرات فصل‌های برنامه بعد بیان کرد: این مجموعه به لحاظ محتوایی غنی است و ما ایده‌های زیادی هم از جنبه تولید و هم محتوا داریم. آنقدر این مطالب و محتوا زیاد است که گاهی برای کوتاه کردن یک دقیقه آن چالش داریم. به ذهن ما رسید تا برخی از اکتشاف‌ها و چالش‌هایی که شرکت کنندگان در این برنامه دارند، می‌تواند در برنامه‌هایی دیگر به پخش برسد تا به این صورت برنامه‌ای شبیه «خانه ما پلاس» در تلویزیون داشته باشیم.

کفاش‌زاده در بخش دیگری از این نشست درباره تاثیر این برنامه در جامعه توضیح داد: ما در سال، ده شب پخش داریم که آن هم با مشکلات مختلف مواجه است. ما برنامه «فرمانده» را هم ساختیم که سر و صدای بیشتری داشت. به صورتی که مخاطبان آن را در خیابان می‌دیدیم اما مخاطب «خانه ما» قشر بی سر و صدایی است. خیلی مورد حمله هستیم که چرا می‌خواهید بگویید مردم با پول کم زندگی کنند اما در کنار این موضوع، این برنامه ایده‌هایی هم مطرح می‌کند که در بدترین شرایط چگونه می‌توان سفر رفت یا اتفاقات دیگری را رقم زد.

شفیعی در بخش دیگری از این نشست با انتقاد از نحوه پخش نوروزی این برنامه، اظهار کرد: اگر برنامه به روال قبل در هر یک از شبکه‌ها پخش می‌شد بازخورد بهتری داشت. مسأله من به عنوان تهیه‌کننده و گله‌ای که داشتم از جنبه عوامل و زحمت شان نبود، بلکه از جنبه مخاطب بود. شبکه سه علی رغم انتظار ما اطلاع رسانی درستی درباره ساعت‌های جایگزین نداشت. من شنیدم آقای جبلی هم برنامه را دیده‌اند و راضی بودند اما در پخش برگ برنده‌ای برای ما رو نشد.

وی درباره مشکلات پخش نوروزی اضافه کرد: همیشه به این برنامه روی خوش نشان داده شده بود و مسأله ما در میان شبکه‌ها این بود که چه شبکه‌ای آنتن بهتر دارد نه اینکه کدام شبکه پخش کننده باشد. اکنون امیدواریم میزبان خوبی پیدا کنیم تا محتوا به گوش مخاطب برسد.

تهیه‌کننده مستند مسابقه «خانه ما» در بخش پایانی نشست درباره تغییر شبکه پخش برنامه بیان کرد: بستگی به پخش شبکه دارد، ما ترجیح می‌دهیم باکس ثابت در زمانی منضبط‌تر داشته باشیم. شبکه سه شبکه پربیننده‌ای است اما برای ما پخش منظم مهمتر است.